Ütemterv szerint halad a vasútvonal fejlesztése, melynek köszönhetően a 20,5 km-es Kelenföld-Százhalombatta közötti szakaszon, a megújult vasúti pályán 120 km/h sebességgel közlekedhetnek majd a vonatok 2020 év végétől. Az új ETCS 2 (Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer) kiépítése után európai szintűvé válik a forgalombiztonság. Budafok megállóhelyen a jobb vágány mellett elkészült az új peron, melyet mától már igénybe vehet a forgalom. A következő hetekben pedig Érden, több helyszínen éjszakai is dolgoznak a kivitelezők.
A beruházásnak köszönhetően 2019 nyarára a teljes vonalszakaszon visszaáll a kiépítési pályasebesség, csökken a menetidő Budapest és Sátoraljaújhely között. Az alapkőletételi ünnepségen beszédet mondott Mosóczi László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára, Dr. Hörcsik Richárd, a térség országgyűlési képviselője, Aros János, Sárospatak polgármestere, Pál László, a MÁV Zrt. stratégiai vezérigazgató-helyettese és Somodi László, a NIF Zrt. vasútfejlesztési igazgatója.
Mezőzombor – Sátoraljaújhely közötti 46,3 km hosszú vasúti vonalszakaszon megépül a villamos felsővezetéki rendszer a szükséges energiaellátó rendszerrel együtt. Minden állomáson és megállóhelyen megújul a térvilágítás, korszerű akusztikus és részben vizuális utastájékoztató berendezések és 55 cm magas peronok létesülnek.
Emelkedik a vasúti szolgáltatás színvonala, korszerű vasúti létesítmények szolgálják ki az utazóközönséget 2020 őszétől Püspökladány és Ebes között. A beruházás alapkövét 2017. augusztus 28-án tették le Hajdúszoboszlón. Az eseményen ünnepi beszédet mondott Mosóczi László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára, Bodó Sándor, a térség országgyűlési képviselője, dr. Tiba István, Hajdú-Bihar megye fejlesztési biztosa, Veszprémi László, a MÁV Zrt. üzemeltetési vezérigazgató-helyettese és Somodi László, a NIF Zrt. vasútfejlesztési igazgatója.
A fejlesztésnek köszönhetően 2020 év végétől 120 km/h sebességgel közlekedhetnek majd a vonatok a Kelenföld-Százhalombatta közötti, 20,5 km-es vonalszakaszon. Az új ETCS 2 kiépítése után európai szintűvé válik a forgalombiztonság. Az alapkőletételi ünnepségen jelen volt Mosóczi László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára, Kiss-Becze Eszter, a MÁV Zrt. stratégiai fejlesztési főigazgatója és Somodi László, a NIF Zrt. vasútfejlesztési igazgatója.
Eredményes közbeszerzési eljárás után megkezdhetjük a Budapest-Esztergom vasútvonal villamosítását. A munkálatok a tervek szerint júliusban indulhatnak. A kivitelezést a legalacsonyabb összegű ajánlatot tevő Strabag Vasútépítő Kft. vezette konzorcium (MVM OVIT Országos Villamostávvezeték Zrt.; TRSZ Kft.) végezheti nettó 33.697.563.411 forintért.
- 1
- 2