Befejeződtek a munkálatok és hivatalosan is átadták a Kelenföld és Százhalombatta között megújult vasúti pályát. Az 53,8 milliárd forintos fejlesztésnek köszönhetően 120 km/órás sebességgel közlekedhetnek a vonatok a 20,5 km hosszú Pest megyei vonalszakaszon.
A beruházásnak köszönhetően 2023-ra megvalósul a szakasz villamosítása, a legalább 100 km/h pályasebesség visszaállítása, valamint csökken a menetidő. Az alapkőletételi ünnepségen beszédet mondott Bodó Sándor, az Innovációs és Technológiai Minisztérium foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkára és Hajdú-Bihar megye 5. sz. választókerületének országgyűlési képviselője, Vitányi István Hajdú-Bihar megye 4. sz. választókerületének országgyűlési képviselője, Nyiszter Tamás, a MÁV Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese, illetve Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese.
A Budapest–Hatvan vasútvonal rekonstrukciójának következő fázisában, december 8-tól március 20-ig módosított menetrend szerint közlekednek a vonatok. Pótlóbuszokkal már nem kell utazni, a vonalat megnyitják a vonatforgalom számára, és a beruházás befejezéséig, 2020 végéig már nem lesz szükség a forgalom teljes szüneteltetésére. A végleges állapotban elérendő pályasebességhez képest egyelőre csökkentett sebességgel lesz használható a pálya, ezért vágányzári menetrend szerint közlekednek a vonatok. A NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. által irányított rekonstrukció 2020 végéig folytatódik, ezért újabb menetrendi módosítások várhatók több ütemben jövőre is. A beruházás előnyeit, a gyorsabb és sűrűbb közlekedést csak ezeket követően tudja biztosítani a vasúttársaság.
A kivitelezés 2017 tavaszán kezdődött meg, és ütemtervnek megfelelően halad, a fejlesztésnek köszönhetően 2020 év végétől 120 km/h sebességgel közlekedhetnek majd a vonatok a 20,5 km-es vonalszakaszon. A munkálatok miatt jelenleg több helyen is forgalomkorlátozások vannak érvényben.
A kabai felüljáró és csatlakozó úthálózat építése miatt forgalmi rend változásokra kell számítani a következő hónapokban.
A beruházás eredményeképp 2019 őszétől csökken a vasúti utazási idő Ebes és Debrecen városok között, az új felüljárónak és a körforgalomnak köszönhetően gördülékenyebb lesz a közúti közlekedés a 4-es számú főúton, nő a közlekedés színvonala és az utasbiztonság, valamint csökken a környezetszennyezés és a közlekedési zaj.
A Kelenföld – Százhalombatta vonalszakasz vasúti pálya és kapcsolódó létesítmények korszerűsítése miatt ideiglenesen lezárják a közúti forgalom elől az Angeli úti szintbeni útátjárót.
A Rákos és Pécel között végzett pályafelújítás munkálatok közben ütközött munkagép az arra haladó motorvonat oldalának. A vonat oldala megrongálódott, de személyi sérülés nem történt.
Tervezetten 2018. április 9-étől korszerű, villanyvontatású FLIRT motorvonatokon közlekedhetnek az utasok a teljes 2-es vonalon. A beruházás állásáról az Esztergom vasútállomáson tájékoztatták a sajtó képviselőit.
A próbaúton a térség fejlesztéseiről tartott háttérbeszélgetést Dr. Völner Pál, az Igazságügyi Minisztérium parlamenti államtitkára és dr. Szűcs Lajos, Pest megye fejlesztési biztosa és Somodi László, a NIF Zrt. vasútfejlesztési igazgatója.
Megkezdődnek a jelentősebb munkálatok Kelenföld–Érd felső állomások közötti nyíltvonali szakaszon, valamint a közbenső állomások, Háros, Nagytétény-Diósd átépítése is elindul. Február 26-tól menetrendváltozásra, valamint vonatpótlásra kell készülni a Budapest–Pusztaszabolcs–Pécs és a csatlakozó vasútvonalakon.
- 1
- 2