Az ideiglenes peronokat az utascsarnokon, az új aluljárón és az elkészült új peronon keresztül lehet megközelíteni 2015. szeptember 15-én reggel 03.00 órától. A kivitelezés jelenlegi állásáról dr. Cser-Palkovics András, Székesfehérvár polgármestere és Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs igazgatója tartottak sajtótájékoztatót.
Az EIREN (European Integrated Railway Radio Enhanced Network – Egységes Európai Vasúti Rádióhálózat) az EU vasúti rendszerei közötti interoperablitást megteremtő célok egyik eszköze. Jelenleg ahány ország, annyi kommunikációs rendszert használnak a vasúti közlekedésben. Az EIREN (GSM-R) segítségével lehetőség nyílik arra, hogy a különböző országok vasútjai egységes és azonos kommunikációs platformot használjanak főként az egymással kommunikáló berendezések, annak érdekében, hogy határokon átnyúló szolgáltatást tudjanak nyújtani. Jelenleg lezáráshoz közeledik a GSM-R projekt 1. üteme, amely folytatásának előkészítése jelen előkészítési projekt célja.
A vágányzár idején vonatpótló autóbuszok szállítják az utasokat 2015.09.07.-2015.09.11-ig Szabadbattyán és Szántód-Kőröshegy között. Ezt követően 2015.09.12-től – 2015.09.26-ig a vágányzár Lepsény – Szántód-Kőröshegy között lép hatályba. 2015.10.05 -21 között 6 alkalommal éjszakánként is vágányzár korlátozza a vasúti forgalmat, mely korlátozás azonban a személyszállító vonatok nagy részét nem érinti.
2015. augusztus 20-án újra elindul a vasúti forgalom az esztergomi vonal teljes 53 km-es szakaszán a Nyugati pályaudvar és Esztergom között. Augusztus 31-től óránként két vonatpár közlekedik, a legkedvezőbb gyorsított járatok esetében 17 perces menetidő csökkenés lesz. A magyar kormány az egész ország fejlődésének egyik zálogaként tekint a hazai vasúthálózatra, ezért jelentős lépés, hogy a 120 éve használatban lévő esztergomi szakasz több évtizedes lemaradást pótló fejlesztése megvalósult – jelentette ki Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára Solymáron, a vasútvonal ünnepélyes átadási ünnepségén 2015. augusztus 19-én.
2015. augusztus 14-én (péntek), este 11 órától augusztus 17-én (hétfő) hajnali 4 óráig vágányzár lesz Békéscsabán. Az említett időszakban a vállalkozó egyebek mellett az állomásfejek átépítését, a hozzá kapcsolódó biztosító berendezések és a felsővezeték átalakítását végzi. Az utasokat minden irányba vonatpótló autóbuszok szállítják, amelyek az állomás előtti térről indulnak.
Ma délután az autósok birtokba vehették az új 2×1 sávos közúti aluljárót. Az aluljáró átadásával a nyári forgalmi torlódások mérséklődnek, a közlekedők gyorsan és biztonságosan érhetik el a Balaton partját. Az eddigi szintbeni vasúti keresztezést kiváltottuk és így már nem kell várakozni a Vitorlás utcai vasúti átjárónál. A gyalogosok és a kerékpárosok a megszokott helyen kelhetnek át a vasúton, azonban ezt már biztonságosan tehetik meg, hiszen külön fénysorompóval láttuk el a gyalogos átkelőhelyet.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a NIF Zrt. beruházásában valósul meg a békéscsabai vasútállomás átépítése. A fejlesztés keretében befejeződött a 4433. jelű út kiépítése, amelyet 2015. július 27-én reggeltől forgalom-és sebességkorlátozás mellett használhatnak az autósok.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a NIF Zrt. beruházásában valósul meg a 6,4 km hosszú vasúti pálya felújítása. A fejlesztés tavaly év elején indult, 85%-os uniós és 15% hazai forrás felhasználásával. A kivitelezés előrehaladásáról Szalay Ferenc Szolnok polgármestere és Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója tartottak sajtótájékoztatót.