A május elején bemutatott tanulmánytervi nyomvonalváltozatok társadalmi véleményeztetése folyamatban van. A lakosoknak július végéig van lehetőségük a nyomvonalváltozatok véleményezésére.
Siófok nyári időszakban megnövekedett forgalmának csökkentése érdekében megkezdődött a várost elkerülő új nyomvonalú út tervezésének első üteme. A tervezéssel kapcsolatban Siófokon tartott sajtótájékoztatót Witzmann Mihály, a térség országgyűlési képviselője, Dr. Lengyel Róbert, Siófok polgármestere, valamint Nagy Róbert, a NIF Zrt. vezérigazgatója.
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából a NIF Zrt. közösségi tervezés keretében készítteti el Eger közlekedésének tehermentesítése érdekében az M25 autóúthoz kapcsolódó, a várost keletről elkerülő út tanulmánytervét és környezeti hatástanulmányát, a környezetvédelmi engedély megszerzésével.
Indul a Déli Körvasút harmadik új megállójának tervezése is, kiválasztották a győztes tervezőt. Az új, a Kormány döntése szerint a Népliget sarkában létesítendő vasútállomás legfőbb funkciója az lesz, hogy a Tatabánya, Székesfehérvár, Pusztaszabolcs vagy éppen Gyömrő, Pécel irányából érkező elővárosi vonatok utasai elérhessék az M3-as metrót az Ecseri úti állomáson vagy a népligeti Volánbusz-pályaudvart, illetve a Népliget térségéből közvetlen kapcsolat nyíljon a vonatok elővárosi célpontjai felé vagy a jövőben akár vonattal a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre. Az Üllői út feletti vasúti hídtól keleti irányba, a Népliget zöld tömbje mellett húzódó peronokról a közeli lakótelepek, irodaházak, a 3-as villamos és az épülő új kézilabda-csarnok is megközelíthető lesznek. Az előzetes terveket a Budapest Fejlesztési Központ és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. három építészirodától is bekérte, ezek közül választották ki a győztes tervet. A döntés értelmében a Főmterv, mint a vasútvonal ezen szakaszának tervezője irányításával a Paragram Studió és a SporaArchitects építészirodák tervezik meg az új budapesti vasúti megállót.
Több mint 70 kilométeren a másodrendű főutak felújítása és 15 kilométeren új elkerülő út tervezése zajlik Nógrád, Heves és Borsod megyében. 2021 végére készülhetnek el a kiviteli tervek a 23. és 25. sz. főutak Bátonyterenye és Ózd közötti szakaszának rekonstrukciójához. Becsó Zsolt, Horváth László, Riz Gábor a térség országgyűlési képviselői, valamint Pántya József, a NIF Zrt. útfejlesztési igazgatója sajtótájékoztatót tartott a beruházás előkészítéséről.