Lezárult a Ferencváros – Székesfehérvár ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése elnevezésű projekt. A NIF Zrt. beruházásban zajló fejlesztésről Rozsy Gábor, a vállalat vasútfejlesztési igazgató-helyettese tartott prezentációt.
A Budapest-Balaton (BUBA) kerékpárút 16,75 km hosszú Székesfehérvár és Polgárdi közötti szakaszán a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. megbízásából a Reaszfalt Kft. kivitelezésében a kerékpárút székesfehérvári szakaszán a 7-8. sz. elkerülő út felett a 7. sz. főút felüljárója mellett kerékpáros felüljáró épül.
Új gyalogos felüljárót helyeztek forgalomba a Székesfehérvár vasútállomáson közlekedők számára. A korábban a vasút által szétválasztott városrészeket összekötő műtárgynál Vargha Gábor, országgyűlési képviselő, Törő Gábor, országgyűlési képviselő, Mészáros Attila, Székesfehérvár Megyei Jogú Város alpolgármestere, Nyiszter Tamás, a MÁV Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese és Kikina Artúr, a NIF Zrt. vasútfejlesztési igazgatója tartottak sajtótájékoztatót.
Július 5-től várhatóan szeptember közepéig a Budapest – Balaton kerékpáros útvonal kiépítéséhez kapcsolódóan a 7. sz. főút Székesfehérvár bevezető szakaszán megkezdődnek a kerékpáros aluljáró építési munkái, emiatt jelentős forgalmirend-változásra kell számítaniuk a közlekedőnek.
Üzembe helyezték Magyarország elsőként elkészült ETCS L2 vonatbefolyásoló rendszerét a Ferencváros és Székesfehérvár közötti vonalszakaszon. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. megbízásából 63 kilométer hosszan építette ki a vonatközlekedés felügyeletét ellátó rendszert a Siemens Mobility. A beruházás hozzájárul a magyar és az európai vasúti hálózat egységesítéséhez, a kölcsönös átjárhatóság feltételeinek megteremtéséhez, a szolgáltatások színvonalának emelkedéséhez.
Hamarosan megkezdődnek a terület előkészítési munkák a Székesfehérvár állomás gyalogos felüljáró építésénél. A vállalkozó jelenleg a kiviteli tervek felülvizsgálatát végzi. 2016-ban fejeződött be a Székesfehérvár vasútállomás teljes körű felújítása. A pályaépítési munkák keretében megépült az új gyalogos felüljáró I. üteme, a forgalmi vágányok fölötti terület. A mostani fejlesztés során ehhez csatlakozóan kell megépíteni a II. […]
A biztosítóberendezés szoftverhibája miatt korlátozásokat vezetett be mától a MÁV a Kelenföld–Székesfehérvár vonalszakaszon és a Budapest–Esztergom vasútvonal Óbuda–Piliscsaba szakaszán.
A komplex átépítés befejezésével lezárult a Budapest-Kelenföld–Székesfehérvár vonalkorszerűsítése, egységesen a teljes vonalszakaszon magasperonok, perontetők, liftek találhatók, biztosítva az akadálymentes közlekedést, az új elektronikus biztosítóberendezés kiépítésével létrejött a 160 km/h-s pályasebesség feltételrendszere. Az ünnepélyes átadáson jelen volt dr. Cser-Palkovics András Székefehérvár polgármestere, Vargha Tamás, a térség országgyűlési képviselője, Pál László, a MÁV Zrt. általános vezérigazgató-helyettese és Somodi László, a NIF Zrt. vasútfejlesztési koordinációs igazgatója.
Megnyílt a székesfehérvári vasútállomás felújított utascsarnoka, a jegypénztárak is visszaköltöztek az épületbe. A kivitelezés jelenlegi állásáról Mészáros Attila, Székesfehérvár alpolgármestere és Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs igazgatója tartottak sajtótájékoztatót.
A 7 km hosszú, új nyomvonalon megépült 2×2 forgalmi sávos elkerülő út III. befejező üteme határidőre elkészült. Az út átadásával a közlekedés gyorsabb és biztonságosabb lesz, jelentősen mérséklődik a zajterhelés, csökken a tranzitforgalom Székesfehérváron és megszűnnek a főleg a nyári időszakra jellemző dugók.
- 1
- 2