Befejeződtek a nagyobb munkálatok a dél-balatoni fő- és mellékvonali vonalszakaszon, a projekt őszi, teljes befejezéséig már csak kisebb beavatkozások várhatóak. A fejlesztés eredményeként az utazók gyorsabban juthatnak el a Balatonhoz. A menetidő az expressz vonatoknál a főváros és Keszthely között további 10 perccel csökken, Kaposvárról Fonyódra pedig a korábbi 75-85 perc helyett 55-65 perc lesz. Ezeken kívül tovább emelkedik a vasúti szolgáltatás színvonala és biztonságos, közlekedési lehetőség jött létre.
A nyári menetrendváltásig befejeződnek a nagyobb munkálatok a Szántód-Kőröshegy – Balatonszentgyörgy és a Fonyód – Kaposvár vonalszakaszon is.
A projekt őszi, teljes befejezéséig menetrendi korlátozások, zajjal és porral járó munkálatok már nem várhatóak.
A tervezett ütemezésnek megfelelően utolsó szakaszába ért a Szántód-Kőröshegy – Balatonszentgyörgy vasúti vonalszakasz korszerűsítése és a Fonyód – Kaposvár vonalszakasz elővárosi célú felújítása
A beruházás befejezéséig várhatóan már nem lesz szükség a nappali, teljes vonalat érintő kizárásra a Szántód-Kőröshegy–Balatonszentgyörgy, illetve Fonyód–Kaposvár közötti vasútvonali szakasz fejlesztésének befejező munkálatai során.
Szántód-Kőröshegy – Balatonszentgyörgy, illetve Fonyód – Kaposvár közötti szakaszon is nagygépek dolgoznak a vasútvonal fejlesztésén. A kivitelezés aktuális helyzetéről és a jelenleg is folyó munkálatokról sajtótájékoztatón számolt be, Gelencsér Attila, Somogy megye 1. sz. választókerületének országgyűlési képviselője, Witzmann Mihály, Somogy megye 4. sz. választókerületének országgyűlési képviselője, Völgyesi Zsolt, a Swietelsky Vasúttechnika Kft. ügyvezető igazgatója, Dobos […]
Szeptemberben folytatódik a dél-balatoni vasútvonal korszerűsítése Szántód-Kőröshegy-Balatonszentgyörgy között, valamint Kaposvár-Fonyód vonalon. A fejlesztés kivitelezési munkálatai vágányzár mellett zajlanak. Mindkét vasútvonalon annak megfelelően ütemeztük a felújítási munkálatokat, hogy 2017 nyarán a menetrend szerinti vonatforgalom ismét megindulhasson a Balaton déli partján.
Zajlik a dél-balatoni vasút Szántód-Kőröshegy és Balatonszentgyörgy közötti szakaszának felújítása. A mostani ütemben Szántód-Kőröshegytől Balatonszárszóig folyik a munka. A vágányzár mellett végzett beavatkozások időnként megkívánják, hogy egy-egy út-, és gyalogosátjárót a szakemberek ideiglenesen lezárjanak. A közeljövőben a következő forgalmi rend változásokra kell számítani: Lezárás helyszíne: Balatonföldvár, Balatonszárszó Hunyadi János u. 21.; Hunyadi János u. 9.; […]
A kivitelező Déli part 2016 Konzorcium első ütemben, 2016. április 21-től április 28 -ig, éjjel-nappali munkavégzés mellett, a PM 1000-es 2000 tonnás alépítmény-javító óriásgép segítségével átépíti a Szántód-Kőröshegy és Balatonszárszó vasútállomások közötti nyíltvonali szakasz alépítményét. Az átépítéssel összefüggésben 2016. április 14-22 között Siófok és Balatonszemes, míg 2016. április 22-28 között Szabadbattyán – Balatonszemes, majd 2016. április 28 -június 10 között újból Siófok-Balatonszemes szakaszon vonatpótló autóbuszok szállítják az utasokat. A mindenkor érvényes menetrendet illetően kérjük tájékozódjanak a szokásos utastájékoztatási felületeken, valamint a MÁV-Start Zrt. honlapján (www.mav-start.hu). Az átépítés a felépítmény cseréjével és kapcsolódó létesítmények építésével folytatódik.
Megkezdődik a dél-balatoni vasútvonal következő, Szántód-Kőröshegy-Balatonszentgyörgy közötti szakaszának felújítása. A fejlesztés előkészítési munkálatokkal indul és vágányzár mellett zajlik.
Eredményesen zárult a közbeszerzési eljárás a dél-balatoni vasút újabb, Szántód-Kőröshegy – Balatonszentgyörgy közötti 53 km hosszú szakaszának fejlesztése, valamint Kaposvár – Fonyód vasútvonal korszerűsítése kapcsán. A kiírásra három konzorcium adott be érvényes ajánlatot. Köztük a legolcsóbbat a Déli part 2016 Konzorcium (tagjai: R-Kord Építőipari Kft., V-Híd Zrt., Swietelsky Vasúttechnika Kft.) nyújtotta be nettó 72,38 milliárd forint értékben.
- 1
- 2