A beruházás keretében teljes egészében megújult a vasúti pálya Sátoraljaújhely és Sárospatak között. Ennek köszönhetően december 9-én a teljes Mezőzombor -Sátoraljaújhely vonalon megindult a vonatközlekedés.
Ütemtervnek megfelelően halad a 80-as vasútvonal fejlesztése. A kivitelezés tavaly nyáron indult el, és várhatóan 2019 júniusáig tart. A jelenleg zajló munkálatok miatt áprilisban Szerencs és Sátoraljaújhely között, április 21-től decemberig pedig Sárospatak és Sátoraljaújhely között vonatpótló autóbuszok közlekednek a vonalon, Bodrogkeresztúron pedig forgalmi rend változás lesz.
A beruházásnak köszönhetően 2019 nyarára a teljes vonalszakaszon visszaáll a kiépítési pályasebesség, csökken a menetidő Budapest és Sátoraljaújhely között. Az alapkőletételi ünnepségen beszédet mondott Mosóczi László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára, Dr. Hörcsik Richárd, a térség országgyűlési képviselője, Aros János, Sárospatak polgármestere, Pál László, a MÁV Zrt. stratégiai vezérigazgató-helyettese és Somodi László, a NIF Zrt. vasútfejlesztési igazgatója.
Mezőzombor – Sátoraljaújhely közötti 46,3 km hosszú vasúti vonalszakaszon megépül a villamos felsővezetéki rendszer a szükséges energiaellátó rendszerrel együtt. Minden állomáson és megállóhelyen megújul a térvilágítás, korszerű akusztikus és részben vizuális utastájékoztató berendezések és 55 cm magas peronok létesülnek.