Új, hatállásos autóbusz-megállóhely biztosítja a felújított dorogi vasútállomáson január 16-tól a vasúti- és autóbuszjáratok közötti gyors és gördülékeny átszállási, csatlakozási lehetőségeket.
2018. november 30-án délutántól ismét használhatják az autósok a Baross Gábor utca Rákosrendező – Esztergom vasútvonal fejlesztésében érintett szakaszát.
Közel két hónapja már villanyvontatású FLIRT motorvonatokon közlekedhetnek az utasok a teljes 2-es vonalon, május 20-a óta pedig a vonatok jobb menetdinamikáját kihasználó zónázó menetrendet is bevezették.
Tervezetten 2018. április 9-étől korszerű, villanyvontatású FLIRT motorvonatokon közlekedhetnek az utasok a teljes 2-es vonalon. A beruházás állásáról az Esztergom vasútállomáson tájékoztatták a sajtó képviselőit.
A próbaúton a térség fejlesztéseiről tartott háttérbeszélgetést Dr. Völner Pál, az Igazságügyi Minisztérium parlamenti államtitkára és dr. Szűcs Lajos, Pest megye fejlesztési biztosa és Somodi László, a NIF Zrt. vasútfejlesztési igazgatója.
Augusztustól szeptemberig a hétvégi és az esti órákban részleges és teljes vágányzárra kell számítani a 2-es vasútvonalon. A következő időszakban felsővezeték-építési, tartóoszlop állítási munkálatokat végeznek, valamint megkezdődött Piliscsaba és Esztergom között az új, korszerű biztosítóberendezések kiépítése is.
Március végétől a hétvégi és az esti órákban részleges és teljes vágányzár mellett folynak a munkálatok a Rákosrendező és Esztergom közötti vasúti vonalon. A következő időszakban Pilisvörösvár–Esztergom vonalszakaszon felsővezeték-építési, Dorog és Esztergom állomásokon átépítési munkálatokat végeznek.
Tavasszal több időszakban kell forgalmi rend változásokra számítani a villamosítási és pályaépítési munkálatok miatt a 2-es vasúti vonalon. Az 51 km hosszú szakasz korszerűsítése érdekében 2017 őszére a vasútvonal alkalmas lesz a villamos vontatásra.
Szeptemberben a hétvégi és az esti órákban részleges és teljes vágányzár mellett tovább folynak a munkálatok a Rákosrendező és Esztergom közötti 2-es vasúti vonalon. Az 51 km-es szakasz villamosítása érdekében ebben az időszakban elvégzik a még szükséges felsővezetéki oszlopok állítását és a vezetékszerelést is, megkezdődnek az állomások átépítésével kapcsolatos munkálatok is.
A villamosítás, az ütemes menetrend és a korszerű FLIRT motorvonatok forgalomba állításával várhatóan további 10 perccel csökkenhet a szakaszon a menetidő.