A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában megvalósul a Várpalotát elkerülő út megépítése, amivel a település mentesül a napi közel 20.000 áthaladó gépjármű zajától és a levegő szennyezésétől. A kivitelezés előrehaladásáról Kontrát Károly, a térség országgyűlési képviselője, a Belügyminisztérium államtitkára, Talabér Márta, Várpalota polgármestere és Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője tartottak sajtótájékoztatót.
34,4 km hosszan Békéscsaba elkerülő és Orosháza elkerülő között megvalósult a 47. sz. főút 11,5 tonnás burkolaterősítése és szélesítése. Felújítottuk a MÁV vasúti felüljárót Szarvas–Mezőhegyes vasútvonal felett, párhuzamosan a főúttal 28 km hosszan kerékpárút épült, a meglévő tömegközlekedési megállóhelyeket 25 helyen korszerűsítettük. További 27 km-en zajlik a kivitelezés a főúton Orosháza és Hódmezővásárhely, valamint Algyő és Szeged között. Ezen szakaszok befejezésével 61 km hosszan, biztonságosan lehet majd közlekedni november közepétől.
Az 55. sz. főút felújítása Szegedtől Bajáig közel 80 km hosszan valósul meg. Ma átadtuk a szeptember végén befejeződött Kelebia–Tataháza közötti szakaszt, jövő héten pedig a Szeged és Mórahalom közötti korszerűsítés készül el. A most átadott 26,5 km-es szakaszon, a főúttal párhuzamosan 22,6 km hosszan kerékpárút is épült.
A Győrt keletről elkerülő 4,4 km-es út megépítésével a győri ipari park megközelítése az M1 autópályáról könnyebbé és gyorsabbá vált. A Vonal útig tartó szakasz folytatásaként jövő tavasszal megkezdődik az 1. sz. főútig tartó, 3,8 km hosszú II. ütem kivitelezése is. A teljes elkerülő szakasz 2017 év végére készül el, megvalósítva ezzel az M1 autópálya és a 14. sz. főút összekötését egy új Mosoni-Duna híd létesítésével.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásban közel 10 kilométer hosszan 2×2 sávossá bővítették a 21. sz. főutat Heves megyében Lőrinci, Apc, Zagyvaszántó, Nógrád megyében Jobbágyi és Szurdokpüspöki települések között.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. uniós források segítségével, a „Balesetveszélyes csomópontok átépítése” projekt keretén belül átépíti az 56. sz. főút – 5112. számú összekötő út – Palánki út körforgalmi csomópontot. A munkálatok megkezdéséről sajtótájékoztatón számolt be Horváth István országgyűlési képviselő, Ács Rezső Szekszárd polgármestere és Kardos Gábor, a NIF Zrt. műszaki igazgatója 2015. szeptember 8-án, Szekszárdon.
A Közlekedés Operatív Program „Balesetveszélyes csomópontok átépítése” projektje keretében országosan 12 helyszínen balesetveszélyes csomópontok épülnek át körforgalommá. A 41. sz. főút több mint 8 ezres forgalmat lebonyolító vásárosnaményi szakaszán, a 4117. j. út keresztezésében is új körforgalmi csomópont létesült.
Az 5. sz. és a 44. sz. főút közötti közvetlen kapcsolatot biztosító 10,3 km hosszú elkerülő út megépítésével a településen jelentősen csökken a tranzitforgalom, javul a közlekedés biztonsága, mérséklődnek a környezeti ártalmak.
Ma átadtuk a 8. sz. főút újabb 6,5 km-s szakaszát Pétfürdő és Hajmáskér között. A főutat érintő közel 30 km-en zajló korszerűsítés része a folyamatban lévő Székesfehérvár és Várpalota elkerülő utak építése is. A teljes kivitelezés az elkerülők megépítésével 2017-re fejeződik be, mely által Székesfehérvár és Veszprém között várhatóan 20 perccel csökken az utazási idő, és akár 110 km/h-s sebességgel is közlekedhetünk.
Hazai költségvetési forrásból épült korszerű és biztonságos körforgalom a 3. számú főút és a 3105. jelű út csomópontjában, Bag külterületén.