A várost északról elkerülő út napi 14-17, csúcsidőben 20 ezer jármű átmenő forgalmától és az ezzel járó levegőszennyezéstől, por- és zajterheléstől szabadítja meg a várost, jelentősen javítva ezzel a Hódmezővásárhelyen lakók életminőségét. Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter, országgyűlési képviselő, Nagy Róbert, a NIF Zrt. vezérigazgatója, Tóth Sándor, a Colas Út Zrt. területi igazgatója és Juhász Lóránt, a Délút Kft. ügyvezetője sajtótájékoztató tartott a forgalomba helyezés alkalmából.
A műszaki átadás- átvétel megkezdése előtti befejező munkálatok zajlanak a 47 sz. főút Hódmezővásárhely elkerülő szakaszán. Ennek részeként 2018. február 9-én és 10-én a Szeged felőli végcsomópontban épülő körhíd próbaterhelése történik. Az eseményről Lázár János, Miniszterelnökséget vezető miniszter, Hegedűs Zoltán, Hódmezővásárhely alpolgármestere és Kiss Boglárka, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szóvivője tartott sajtótájékoztatót.
A 47 sz. főút Hódmezővásárhely elkerülő út különszintű csomóponttal keresztezi a – Szentes felé vezető – 45 sz. főutat, ami egy híddal vezet át az elkerülőn. Hegedűs Zoltán, Hódmezővásárhely alpolgármestere és Kiss Boglárka, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szóvivője ma egy sajtótájékoztató keretében átadta a műtárgyat a forgalomnak.
A befejező munkálatok megkezdésével októbertől célegyenesbe fordul a 47 sz. főút Hódmezővásárhely elkerülő szakaszának – 2016 novembere óta tartó – építése. A munkák aktuális állásáról Hegedűs Zoltán, Hódmezővásárhely alpolgármestere és Kiss Boglárka, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szóvivője tartott sajtótájékoztatót.
A 47 sz. főút Hódmezővásárhely elkerülő szakaszának építése 2016. novemberében kezdődött. Az elkerülő út Szeged felőli végcsomópontjában (a 135 sz. Szeged- Békéscsaba vasútvonal, és a meglévő 2×2 sávos 47 sz. főút felett) egy különleges hídszerkezet, ún. körhíd épül.
A megyei jogú várost elkerülő 12,7 km hosszú útszakasz megépítése után 2018 tavaszára Hódmezővásárhely tehermentesül az átmenő forgalom, illetve a káros környezeti hatások alól. A beruházás jelenlegi állapotáról Hegedűs Zoltán, Hódmezővásárhely alpolgármestere és Kiss Boglárka, a NIF Zrt. szóvivője tartott sajtótájékoztatót.
Germán harcos sírjára bukkantak a Móra Ferenc Múzeum régészei a 47.sz. főút Hódmezővásárhely északi elkerülő nyomvonalának megelőző feltárásán. A sajtótájékoztatón Varga Sándor ásatásvezető régész és Karcagi Orsolya, a NIF Zrt. kommunikációs igazgatója beszélt a különleges leletekről.
Az elmúlt évtizedekben Békéscsaba és Szeged között megépült Békéscsaba és Orosháza elkerülője. 2015-ben közel 25 milliárd forint értékben, 61 km hosszan a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a NIF Zrt. beruházásában befejeződtek Békéscsaba és Szeged között a főút 11,5 tonnás burkolaterősítési és kerékpárút építési munkálatai. A fejlesztés utolsó ütemeként épül meg a megyei jogú várost elkerülő 12,7 km hosszú útszakasz, így 2018 tavaszára tehermentesül az átmenő forgalom, illetve a káros környezeti hatások alól Hódmezővásárhely megyei jogú városa is. Az alapkőletételi ünnepségen jelen volt B. Nagy László, Csongrád megye fejlesztési biztosa, Almási István Hódmezővásárhely polgármestere és Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs igazgatója.
A 47. sz. másodrendű főút Észak- és a Dél-Alföld egyik fontos közúti folyosója, Debrecent köti össze Szegeddel. Az elmúlt évtizedekben Békéscsaba és Szeged között megépült Békéscsaba és Orosháza elkerülője. 2015-ben közel 25 milliárd forint értékben, 61 km hosszan a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a NIF Zrt. beruházásában befejeződtek Békéscsaba és Szeged között a főút 11,5 tonnás burkolaterősítési és kerékpárút építési munkálatai. A fejlesztés utolsó ütemeként épül meg a megyei jogú várost elkerülő 12,7 km hosszú útszakasz, így 2018 tavaszára tehermentesül az átmenő forgalom, illetve a káros környezeti hatások alól Hódmezővásárhely megyei jogú városa is.
- 1
- 2