A Püspökladány-Ebes vasútvonal felújítási munkálataihoz kapcsolódóan forgalmi korlátozásokat vezetnek be Hajdúszoboszlón a Szováti úti vasúti átjáró (4804.j.ök.út) útcsatlakozásainak átépítése miatt.
A kapcsolódó útcsatlakozások építésének befejezését követően átadták a forgalomnak a 100. számú vasútvonal és a 4. számú főút felett átívelő kabai közúti felüljárót. A beruházásnak köszönhetően a várost – a korábbi szintbeni kereszteződést kiváltva − biztonságos átkelést biztosító különszintű átjárón keresztül lehet megközelíteni. A felüljárón a közúti forgalom, a gyalogos és kerékpáros forgalomtól elkülönítve került kialakításra.
Püspökladány-Ebes vasútvonal felújítása a következő szakaszához érkezett, megkezdődik a hajdúszoboszlói vasútállomás átépítése. A vágányfelújítási munkálatok miatt forgalmi rend változásokra kell számítani a következő hónapokban.
Tervezett ütemben halad a Püspökladány – Ebes vasúti vonalszakasz átépítése, az Ebes állomáson zajló a vágányépítési munkálatok miatt forgalmi rend változás lesz a következő napokban.
Emelkedik a vasúti szolgáltatás színvonala, korszerű vasúti létesítmények szolgálják ki az utazóközönséget 2020 őszétől Püspökladány és Ebes között. A beruházás alapkövét 2017. augusztus 28-án tették le Hajdúszoboszlón. Az eseményen ünnepi beszédet mondott Mosóczi László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára, Bodó Sándor, a térség országgyűlési képviselője, dr. Tiba István, Hajdú-Bihar megye fejlesztési biztosa, Veszprémi László, a MÁV Zrt. üzemeltetési vezérigazgató-helyettese és Somodi László, a NIF Zrt. vasútfejlesztési igazgatója.
2015-ben befejeződött a teljeskörű felújítás a 100-as és a 120-as vasúti vonal közös szakaszán, a Szolnok-Szajol 6,4 km hosszú vasúti pályán, illetve a 100-as vasútvonalon Szajol-Püspökladány között 67,7 km hosszan. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a NIF Zrt. beruházásában folytatódik tovább a fejlesztés, megjelent a Püspökladány-Ebes közötti vasúti vonalszakasz korszerűsítésére vonatkozó közbeszerzési ajánlati felhívás. A 31 km hosszú, kétvágányú, villamosított vasúti vonalszakasz nyílt vonalainak és állomások átmenő fővágányainak teljes átépítése valósul meg 160 km/h pályasebességre és 225 kN tengelyterhelésre. Eredményes közbeszerzési eljárás esetén várhatóan 2017 májusában a nyertes kivitelezővel megköthető a szerződés, így a munkálatok 2017 nyarán elkezdődhetnek és 2020-ra befejeződhetnek.