A fejlesztés befejezését követően, Budapest és Vác között, végig 110 km/h-val lehet majd haladni. Az alapkőletételi ünnepségen jelen volt dr. Tuzson Bence, kormányzati kommunikációért felelős államtitkár, Pest megye 5. sz. választókerületének képviselője, Rétvári Bence, az Emberi Erőforrások Minisztériumának parlamenti államtitkára, Mosóczi László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára, Harrach Péter, Pest megye 4. sz. választókerületének képviselője, dr. Szűcs Lajos, Pest megye fejlesztési biztosa és Mayer András, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese.
A 44,4 km hosszú gyorsforgalmi út megépítésének köszönhetően megvalósul a 4. sz. főút melletti települések tehermentesítése, valamint javul a térség megközelíthetősége is. Az alapkőletételi ünnepségen jelen volt Varga Mihály, nemzetgazdasági miniszter, Homolya Róbert, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára, Szűcs Lajos, Pest megye fejlesztési biztosa, Szalay Ferenc, Szolnok polgármestere és Mayer András, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából, a NIF Zrt. beruházásában valósul meg az M44, egyik ütemének a Tiszakürt-Kondoros szakasz építése. A 62 km hosszú szakasz építése három ütemben valósul meg. A nyílt közbeszerzési eljáráson nyertes, legalacsonyabb ajánlatot tevő kivitelezők: I. ütem Tiszakürt-Kunszentmárton között Duna Aszfalt Kft. – Hódút Kft. 56,5 milliárd forint; a II. ütem Kunszentmárton-Csabacsűd között EuroAszfalt Építő és Szolgáltató Kft. – Swietelsky Magyarország Kft.- Soltút Kft.- A-Híd Zrt. 43,98 milliárd forint; a III. ütem Csabacsűd-Kondoros között Duna Aszfalt Kft. – Hódút Kft. 45,2 milliárd forint. Az útszakasz megépítéséhez szükséges forrás a hazai költségvetés terhére biztosított.
A 111 km hosszú M44 gyorsforgalmi út építése három ütemben valósul meg. Jász-Nagykun-Szolnok és Békés megyét átívelő, 62 km-es Tiszakürt Kondoros közötti leghosszabb szakasz kivitelezésére vonatkozó közbeszerzési felhívás a mai napon megjelent. Eredményes közbeszerzési eljárás esetén a kivitelezés 2016 év végén megkezdődhet. Az új nyomvonalon, 2×2 forgalmi sávos kiépítésű gyorsforgalmi úton 4 különszintű csomópontot, 44 […]
Tizenöt perccel rövidebb menetidő, 110 km/h sebesség, 32 híd és 7 különszintű csomópont – így fest a Győrt Csornával összekötő új, 33,3 kilométer hosszban megépült gyorsforgalmi út képzeletbeli mérlege.
Az országos úthálózat fejlesztéseinek keretében összesen 488,7 km gyorsforgalmi út épült meg 2007-2015 között, ennek részeként valósult meg az M85-M86 Győr és Csorna közötti szakasza is.
A projekt az M8 gyorsforgalmi út csatlakozik a 6. sz. és az 51. sz. főutakhoz. A szakasz az M6 autópálya építése keretében valósult meg. A megépült útszakaszok tervezési sebessége 140 km/h, az útcsatlakozásoknál 60 és 40 km/h volt. A fejlesztés keretében elkészült útszakasz hossza 5,2 km, melyből a Duna-híd teljes hossza 1,7 km. A jobb […]
Magyarország egyik legnagyobb forgalmat bonyolító autóútjának újabb szakaszán biztonságosabb és dinamikusabb lett a haladás, megszűnhetnek a turisztikai főszezonban gyakori balesetek miatt kialakuló torlódások.
Közel nettó 220 milliárd forintnyi becsült összértékű vasúti és közúti beruházás kivitelezési közbeszerzési kiírásai jelennek meg a következő napokban. Az eljárások eredményes lebonyolítása esetén 2016-ban folytatódik a dél-balatoni vasúti rekonstrukció, megindul az esztergomi vonal villamosítása, az M30, M35 és M85 gyorsforgalmi utak új szakaszainak építése, a 21. sz. főút négysávúsítása Heves és Nógrád megyében.
Már közel 26 km hosszan Szombathelytől Hegyfaluig gyorsforgalmi úton lehet közlekedni. Csökken a menetidő a két város között, valamint Pósfa és Hegyfalu tehermentesül a napi közel 3000-4000 tehergépjármű forgalma alól. A 84. sz. főút is biztonságosabbá vált azáltal, hogy megszűnt a szintbeli átkelés, helyette különszintű átvezetéssel lehet haladni a Hegyeshalom-Porpác vasútvonal felett.
Magyarország legnagyobb gyorsforgalmi beruházásának egyik jelentős mérföldköve készült el 33,3 km hosszan Győr és Csorna között. Az M85-M86 újabb szakaszainak átadásával Csorna települése biztonságosan, 110km/h sebességgel, 2×2 sávon haladva 15 perccel rövidebb idő alatt érhető el az M1-es autópályáról.