Lezárult a Ferencváros – Székesfehérvár ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése elnevezésű projekt. A NIF Zrt. beruházásban zajló fejlesztésről Rozsy Gábor, a vállalat vasútfejlesztési igazgató-helyettese tartott prezentációt.
Üzembe helyezték Magyarország elsőként elkészült ETCS L2 vonatbefolyásoló rendszerét a Ferencváros és Székesfehérvár közötti vonalszakaszon. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. megbízásából 63 kilométer hosszan építette ki a vonatközlekedés felügyeletét ellátó rendszert a Siemens Mobility. A beruházás hozzájárul a magyar és az európai vasúti hálózat egységesítéséhez, a kölcsönös átjárhatóság feltételeinek megteremtéséhez, a szolgáltatások színvonalának emelkedéséhez.
Tovább folytatódik a Déli Körvasút építése. Csepelen, ahol a fő elemeket szerelik össze, ma délelőtt hajóra emelték és szállításra készítették elő a Déli összekötő vasúti Duna-híd első elemét. A Budapest Fejlesztési Központ (BFK) és a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. együttműködésében készülő Déli Körvasút Ferencváros és Kelenföld állomások közötti szakaszának építésére pedig megszületett a jogerős vasúthatósági engedély is.
A Déli körvasút fejlesztésének célja, hogy több elővárosi vonat tudjon bejönni az agglomerációból Budapestre. A terv az, hogy a vasút új megállók és új kapcsolatok révén versenyképessé válhasson Budapest közlekedésében.