Megkezdődött a két Duna-parti települést összekötő kerékpárút építése, amely az EuroVelo 6 nemzetközi kerékpáros útvonal Rajka-Dömös közötti szakaszának részét képezi. A csaknem 14 km hosszú kerékpárút megépülésével egy turisztikailag nagyon fontos, eddig hiányzó szakasz készül el.
Az EuroVelo 6 részeként, Komáromtól keletre fejlesztik a kerékpárutat. A NIF Zrt. beruházásában megkezdődött a kivitelezése annak a 7,5 km-es szakasznak, amely Dunaalmást köti össze Neszméllyel. A projekt keretében részben önálló vezetésű kerékpárút, részben pedig a meglevő utak felhasználásával, biciklisbarát szakaszok épülnek.
Befejeződtek a munkálatok a Dunakeszit Budapesttel összekötő, 5,36 kilométeres kerékpárúton, amelynek egy része vízparti környezetben, magas fák alatt, a gyalogos sétánytól elválasztva vezet a páratlan panorámájú Duna-parton. Az EuroVelo 6 nemzetközi kerékpárút-hálózat részeként megépült szakasznak nemcsak turisztikai szerepe lesz, sokaknak a munkába és iskolába járást is megkönnyíti majd.
A NIF Zrt. beruházásában intenzív kerékpárút-fejlesztés zajlik szerte az országban. Már a korábbiakban átadott 42 kilométernyi kerékpáros létesítmény is bizonyítja, hogy korábban nem látott ütemű munkálatok indultak el hazánkban. 2020-ban tovább folytatódott a munka, összesen 58 kilométernyi kerékpárutat adtak át, amelyből 19,4 km teljesen új kerékpárút. Országszerte több mint 69,5 km-en folyik jelenleg is az építés és mintegy 668 kilométernyi szakasz fejlesztésének előkészítése zajlik a háttérben.
A Duna jobb partján az Eurovelo 6 nemzetközi kerékpárút hálózat részeként elkészült a Budapest és Szentendre közötti kerékpárút, amely népszerűsége miatt Pest megye egyik fontos közlekedésfejlesztési projektje volt.
Jól haladnak az EuroVelo 6 Budapest és Szentendre közötti kerékpárút kivitelezési munkálatai. A Dera-patak ártéri területe felett épülő 36 m szabad nyílású új kerékpáros híd próbaterhelése a mai napon valósult meg.
Ez a mondat egy kommentelőtől származik, aki az egyik legnagyobb közösségi oldalon osztotta meg kissé ironikusan a véleményét. Ugyanakkor teljesen igaza van, hiszen a kerékpározás a modern társadalmak közlekedésének egyik alappillére. Magyarország Kormánya a XXI. századi elvárásokkal és trendekkel összhangban fejleszti tovább az EuroVelo 6 kerékpáros útvonalat, mellyel egyenértékű kerékpáros infrastruktúra-fejlesztésre itthon még nem volt példa. A nyár a kerékpáros fejlesztések jegyében telik. Hamarosan Debrecentől Nagyváradig bringázhatunk, elkészül az Eger-Egerszalók közötti kerékpárút, a Tisza-tó kerékpáros köre bezárul. Épül a Győr-Pannonhalma, a Budapest-Szentendre és a Budapest-Etyek útvonal is.
Jó ütemben haladnak az Eurovelo 6 nemzetközi kerékpárút fejlesztési munkálatai Budapest és Szentendre között. A tervek szerint nyár végétől birtokba is vehetik
a kerékpárosok az 5,6 kilométeres szakaszt.