Új, hatállásos autóbusz-megállóhely biztosítja a felújított dorogi vasútállomáson január 16-tól a vasúti- és autóbuszjáratok közötti gyors és gördülékeny átszállási, csatlakozási lehetőségeket.
Az új esztergomi autóbusz-állomás megépítése hozzájárul a közösségi közlekedési közszolgáltatás újragondolásához. A kényelmesebb és gyorsabb átszállási lehetőségek révén a vasúti és közúti személyszállítás optimalizálásra kerül. Az átadó ünnepségen beszédet mondott: Völner Pál, Komárom-Esztergom megye 2. sz. választókerületének országgyűlési képviselője, Hernádi Ádám, Esztergom polgármestere, Kerékgyártó József, a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója, Ungvári Csaba, a Volánbusz Zrt. üzemeltetési vezérigazgató-helyettese és Kikina Artúr, a NIF Zrt. vasútfejlesztési igazgatója.
2018. november 30-án délutántól ismét használhatják az autósok a Baross Gábor utca Rákosrendező – Esztergom vasútvonal fejlesztésében érintett szakaszát.
A biztosítóberendezés szoftverhibája miatt korlátozásokat vezetett be mától a MÁV a Kelenföld–Székesfehérvár vonalszakaszon és a Budapest–Esztergom vasútvonal Óbuda–Piliscsaba szakaszán.
Közel két hónapja már villanyvontatású FLIRT motorvonatokon közlekedhetnek az utasok a teljes 2-es vonalon, május 20-a óta pedig a vonatok jobb menetdinamikáját kihasználó zónázó menetrendet is bevezették.
Tervezetten 2018. április 9-étől korszerű, villanyvontatású FLIRT motorvonatokon közlekedhetnek az utasok a teljes 2-es vonalon. A beruházás állásáról az Esztergom vasútállomáson tájékoztatták a sajtó képviselőit.
A próbaúton a térség fejlesztéseiről tartott háttérbeszélgetést Dr. Völner Pál, az Igazságügyi Minisztérium parlamenti államtitkára és dr. Szűcs Lajos, Pest megye fejlesztési biztosa és Somodi László, a NIF Zrt. vasútfejlesztési igazgatója.
A tervezett ütemezésnek megfelelően Budapest-Esztergom vasútvonal kiegészítő biztosítóberendezési munkálatai Leányvár, Esztergom-Kertváros és Esztergom állomáson létesülő új D55 típusú biztosítóberendezések üzembe helyezésének szakaszához ért.
Augusztustól szeptemberig a hétvégi és az esti órákban részleges és teljes vágányzárra kell számítani a 2-es vasútvonalon. A következő időszakban felsővezeték-építési, tartóoszlop állítási munkálatokat végeznek, valamint megkezdődött Piliscsaba és Esztergom között az új, korszerű biztosítóberendezések kiépítése is.
Március végétől a hétvégi és az esti órákban részleges és teljes vágányzár mellett folynak a munkálatok a Rákosrendező és Esztergom közötti vasúti vonalon. A következő időszakban Pilisvörösvár–Esztergom vonalszakaszon felsővezeték-építési, Dorog és Esztergom állomásokon átépítési munkálatokat végeznek.
Tavasszal több időszakban kell forgalmi rend változásokra számítani a villamosítási és pályaépítési munkálatok miatt a 2-es vasúti vonalon. Az 51 km hosszú szakasz korszerűsítése érdekében 2017 őszére a vasútvonal alkalmas lesz a villamos vontatásra.