Az érdi Főnök utcai vasúti átjáró átépítése a Kelenföld – Százhalombatta vasútvonal korszerűsítése során történt meg. A közlekedők július 31-től használhatják a szintbeni keresztezést.
Az Érd – Érd alsó összekötő vágány kivitelezési munkái elnevezésű beruházás miatt a következő hetekben Érden éjszaka is dolgoznak a kivitelezők. A Velencei út felett létesítendő új híd előkészítő munkálatai miatt a Velencei úton ideiglenes korlátozás szükséges.
A beruházásnak köszönhetően a szomszédos vasúti átjárók tehermentesülnek, biztonságosabbá válik a környék közlekedése. Az átadó ünnepségen jelen volt Dr. Aradszki András, a térség országgyűlési képviselője, T. Mészáros András, Érd polgármestere és Somodi László, a NIF Zrt. vasútfejlesztési igazgatója.
A kivitelezés 2017 tavaszán kezdődött meg, a munkálatok ütemtervnek megfelelően zajlanak, Érden jelenleg is több helyen folynak a kapcsolódó építési munkálatok. A fejlesztésnek köszönhetően 2020 év végétől 120 km/h sebességgel közlekedhetnek majd a vonatok a 20,5 km-es vonalszakaszon.
A beruházásnak köszönhetően a szomszédos vasúti átjárók tehermentesülnek, biztonságosabbá válik a környék közlekedése, nő a közúti forgalom áteresztőképessége, csökken a környezetvédelmi terhelés. A kivitelezés indító sajtótájékoztatóján jelen volt Dr. Aradszki András, a térség országgyűlési képviselője, Dr. Szűcs Lajos, Pest megye fejlesztési biztosa, T. Mészáros András, Érd polgármestere és Somodi László, a NIF Zrt. vasútfejlesztési igazgatója.
Kelenföld – Százhalombatta között 20,5 km hosszon megtörténik a vasúti pálya teljes átépítése. A pálya nagyrészt 120 km/h pályasebességgel lesz járható 225 kN tengelyterhelés mellett. A vonalszakasz vasúti forgalmának minél kisebb zavartatása érdekében éjszakai munkavégzést végeznek, amely kis mértékben március 31-április 5. között az éjszakai vonatforgalmat is érinti Érd felső és Érd állomások esetében.
Kelenföld – Százhalombatta között 20,5 km hosszon megtörténik a vasúti pálya teljes átépítése. A pálya nagyrészt 120 km/h pályasebességgel lesz járható 225 kN tengelyterhelés mellett. Az állomásokon és megállóhelyeken 55 cm magas peronok, peronaluljárók, rámpák, liftek, perontetők épülnek korszerű térvilágítás rendszerrel. A felsővezeték-rendszer teljes hosszban átépül.
Augusztustól az új, kibővített érdi csomóponton keresztül érhető el az M7-es autópálya. A beruházásnak köszönhetően megszűnik a korábbi – a reggeli és a délutáni csúcsidőszakban rendszeres torlódások miatt kialakuló – komoly balesetveszély. Az úthibák megszűntetése és a korszerűbb aszfaltburkolatnak köszönhetően csökken a járművek amortizációja és a gépjárművek okozta zajterhelés, az új zöldfelület létesítésének hála élhetőbbé válik a környék. Az átadási ünnepségen jelen volt Dr. Aradszki András, a térség országgyűlési képviselője, az NFM energiaügyért felelős államtitkára, dr. Szűcs Lajos, Pest megye fejlesztési biztosa, Tarnai Richárd, a Pest Megyei Kormányhivatal kormánymegbízottja, T. Mészáros András, Érd polgármestere, Heiszler Gabriella, a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. ügyvezető igazgatója és Loppert Dániel a NIF Zrt., kommunikációs igazgatója.
Kora délutántól már az M7-M0 autópálya törökbálinti csomópontjától közvetlenül is le lehet hajtani Törökbálint irányába. A beruházás eredményeképpen javul Érd és Törökbálint megközelíthetősége, csökken a városi tranzitforgalom. Az átadási ünnepségen részt vett Dr. Aradszki András, a térség országgyűlési képviselője, az NFM energiaügyért felelős államtitkára, dr. Tarnai Richárd, Pest megye kormánymegbízottja, Elek Sándor, Törökbálint polgármestere és Mayer András, a NIF Zrt. vezérigazgató-helyettese.