A kabai felüljáró és csatlakozó úthálózat építése miatt forgalmi rend változásokra kell számítani a következő hónapokban.
A beruházás eredményeképp 2019 őszétől csökken a vasúti utazási idő Ebes és Debrecen városok között, az új felüljárónak és a körforgalomnak köszönhetően gördülékenyebb lesz a közúti közlekedés a 4-es számú főúton, nő a közlekedés színvonala és az utasbiztonság, valamint csökken a környezetszennyezés és a közlekedési zaj.
Már átépült és ideiglenesen forgalombahelyezték Püspökladány – Kaba és Hajdúszoboszló – Ebes nyíltvonali szakaszokat, valamint Ebes állomás északi részének pálya átépítése is befejeződött. Tovább zajlanak a vágányépítési munkálatok Ebes állomás többi részén, amiatt forgalmi rend változásokra kell számítani a következő hónapokban.
Emelkedik a vasúti szolgáltatás színvonala, korszerű vasúti létesítmények szolgálják ki az utazóközönséget 2020 őszétől Püspökladány és Ebes között. A beruházás alapkövét 2017. augusztus 28-án tették le Hajdúszoboszlón. Az eseményen ünnepi beszédet mondott Mosóczi László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára, Bodó Sándor, a térség országgyűlési képviselője, dr. Tiba István, Hajdú-Bihar megye fejlesztési biztosa, Veszprémi László, a MÁV Zrt. üzemeltetési vezérigazgató-helyettese és Somodi László, a NIF Zrt. vasútfejlesztési igazgatója.
A beruházás célja a vasúti vontatási kapacitáshiány hosszú időtávra tervezett megszüntetése, az energiahatékonyság növelése új, nagyobb teljesítményű, korszerű transzformátorok beszerzésével.
2015-ben befejeződött a teljeskörű felújítás a 100-as és a 120-as vasúti vonal közös szakaszán, a Szolnok-Szajol 6,4 km hosszú vasúti pályán, illetve a 100-as vasútvonalon Szajol-Püspökladány között 67,7 km hosszan. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a NIF Zrt. beruházásában folytatódik tovább a fejlesztés, megjelent a Püspökladány-Ebes közötti vasúti vonalszakasz korszerűsítésére vonatkozó közbeszerzési ajánlati felhívás. A 31 km hosszú, kétvágányú, villamosított vasúti vonalszakasz nyílt vonalainak és állomások átmenő fővágányainak teljes átépítése valósul meg 160 km/h pályasebességre és 225 kN tengelyterhelésre. Eredményes közbeszerzési eljárás esetén várhatóan 2017 májusában a nyertes kivitelezővel megköthető a szerződés, így a munkálatok 2017 nyarán elkezdődhetnek és 2020-ra befejeződhetnek.
- 1
- 2