A Déli összekötő vasúti híd új felszerkezetének harmadik hídelemét november végén emelték a helyére, amelyről a kivitelező Duna Aszfalt Zrt. ismét látványos videót tett közzé.
Látványos videón mutatta be a napokban a kivitelező Duna Aszfalt Zrt. a Déli összekötő vasúti Duna-híd 87 méter hosszú, 425 tonnás második elemének beemelését.
Az első hídelem megérkezését követően megkezdődhet annak beemelése és helyére igazítása. A munka megkezdésekor Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár, Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója, Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese, valamint Nyiszter Tamás, a MÁV Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese tartott sajtótájékoztatót.
Megérkeztek az úszódaruk a Déli összekötő vasúti Duna-híd pesti hídfőjéhez. A Déli Körvasút fejlesztésének részeként a vasúti hidat is bővítik. Az 510 méter hosszú híd első, 80 méter hosszú, 320 tonnás egységét várhatóan szeptember közepén kezdik a helyére emelni. A most felvonult úszódaruk ebben a látványos munkában vesznek részt. Az ő feladatuk lesz az acélelemek áthelyezése az emelőkre.
Ütemterv szerint halad a Déli összekötő vasúti Duna-híd korszerűsítése.
A helyszínen zajlik az új, budai hídfő cölöpalapozásának készítése, miközben a híd acélszerkezetének gyártása és előszerelése is folyamatos.
Éjszakai munkavégzésre kell számítani a Déli összekötő vasúti Duna-híd kivitelezési munkálatai során
Ütemtervnek megfelelően halad a Déli összekötő vasúti Duna-híd korszerűsítése. A kivitelezés következő fázisában cölöpözési és munkatér-határolási (szádfal építés) munkálatokat végeznek, emiatt április második felétől május első feléig először a budai, majd azt követően a pesti hídfők közelében is éjszakai munkavégzésre kell számítani.
A Déli körvasút fejlesztésének célja, hogy több elővárosi vonat tudjon bejönni az agglomerációból Budapestre. A terv az, hogy a vasút új megállók és új kapcsolatok révén versenyképessé válhasson Budapest közlekedésében.
- 1
- 2