Déli Körvasút: elindult a kivitelezési tender

A most megjelent kivitelezési közbeszerzéssel az utóbbi száz év legjelentősebb fővárosi vasúti fejlesztése, a Déli Körvasút bővítése startol el. A beruházásnak köszönhetően Kelenföld és Ferencváros állomások között elkezdődhet a harmadik – egyes szakaszokon pedig a negyedik – vágány, valamint a Közvágóhídnál és Nádorkertnél új megállóhelyek építése. A fejlesztés keretében teljes egészében átépülhet a vasúti infrastruktúra, és új, nagy hatásfokú, Magyarországon másutt eddig nem alkalmazott zajvédő falak létesülhetnek majd. A fejlesztésre óriási szükség van, hiszen a klímaváltozás miatt egyre fontosabbak a környezetet kímélő, kötöttpályás közlekedési lehetőségek.

Tovább

Új, zöld ütőér élteti majd Újbudát

A Déli Körvasút fejlesztésével az érintett újbudai terület zöldfelületei is megújulnak, kerékpárral és gyalogosan is bejárható zöldfolyosó jön létre a Budaörsi úttól egészen a Dunáig – ez a tervezési feladat a most megjelent, a vasútfejlesztéshez kapcsolódó tájépítészeti tenderben. A pontos tartalmat úgy kell kialakítania a tervezőnek, hogy figyelembe veszi a részvételi tervezés eredményeit is. A BFK Budapest Fejlesztési Központ és a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. már elindította azt a honlapot, amelyen az itt élők elmondhatják véleményüket.

Tovább

Helyére emelik az első hídelemet – új fejezet kezdődik a Déli összekötő vasúti Duna-híd korszerűsítésében

Az első hídelem megérkezését követően megkezdődhet annak beemelése és helyére igazítása. A munka megkezdésekor Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár, Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója, Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese, valamint Nyiszter Tamás, a MÁV Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese tartott sajtótájékoztatót.

Tovább

Látványos munkák előkészületei kezdődtek meg a Déli összekötő vasúti Duna-hídnál

Megérkeztek az úszódaruk a Déli összekötő vasúti Duna-híd pesti hídfőjéhez. A Déli Körvasút fejlesztésének részeként a vasúti hidat is bővítik. Az 510 méter hosszú híd első, 80 méter hosszú, 320 tonnás egységét várhatóan szeptember közepén kezdik a helyére emelni. A most felvonult úszódaruk ebben a látványos munkában vesznek részt. Az ő feladatuk lesz az acélelemek áthelyezése az emelőkre.

Tovább

Épül a Déli körvasút – vízen szállítják a Duna-híd első hídelemét

Tovább folytatódik a Déli Körvasút építése. Csepelen, ahol a fő elemeket szerelik össze, ma délelőtt hajóra emelték és szállításra készítették elő a Déli összekötő vasúti Duna-híd első elemét. A Budapest Fejlesztési Központ (BFK) és a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. együttműködésében készülő Déli Körvasút Ferencváros és Kelenföld állomások közötti szakaszának építésére pedig megszületett a jogerős vasúthatósági engedély is.

Tovább

Már szerelik a Déli összekötő vasúti Duna-híd elemeit

Ütemterv szerint halad a Déli összekötő vasúti Duna-híd korszerűsítése.
A helyszínen zajlik az új, budai hídfő cölöpalapozásának készítése, miközben a híd acélszerkezetének gyártása és előszerelése is folyamatos.

Tovább

Éjszakai munkavégzésre kell számítani a Déli összekötő vasúti Duna-híd kivitelezési munkálatai során

Ütemtervnek megfelelően halad a Déli összekötő vasúti Duna-híd korszerűsítése. A kivitelezés következő fázisában cölöpözési és munkatér-határolási (szádfal építés) munkálatokat végeznek, emiatt április második felétől május első feléig először a budai, majd azt követően a pesti hídfők közelében is éjszakai munkavégzésre kell számítani.

Tovább

A Déli körvasút fejlesztése

A Déli körvasút fejlesztésének célja, hogy több elővárosi vonat tudjon bejönni az agglomerációból Budapestre. A terv az, hogy a vasút új megállók és új kapcsolatok révén versenyképessé válhasson Budapest közlekedésében.

Tovább