Új elektronikus biztosítóberendezés, korszerű utastájékoztatási és távközlési rendszer épült ki a 40a. számú vasútvonal Százhalombatta-Pusztaszabolcs szakaszán. A biztosítóberendezés üzembe helyezése megtörtént, jelenleg a forgalomszabályozó próbaüzem zajlik, hogy rövidesen elindulhasson a használatbavételi eljárás is.
A 40-es számú, Kelenföld – Százhalombatta vasútvonalon üzembe helyezték az új elektronikus biztosítóberendezést, a korszerű utastájékoztatási- és távközlési rendszereket, valamint az ETCS pályamenti alrendszert is telepítették és teljes körűen felújították a vonalszakasz felvételi épületeit is.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásban megvalósuló Kelenföld- Százhalombatta projekt részeként Kelenföld – Érd felső között 2018. február 26. és 2019. március 31. között teljes vágányzár volt. 2019.
április elsejétől újra járnak a vonatok ezen a vonalon.
A Kelenföld-Százhalombatta közötti szakasz 2017 májusában elindult korszerűsítése után megkezdődött a Pusztaszabolcsig tartó második ütem fejlesztése is.
A tervezett ütemezésnek megfelelően Budapest-Esztergom vasútvonal kiegészítő biztosítóberendezési munkálatai Leányvár, Esztergom-Kertváros és Esztergom állomáson létesülő új D55 típusú biztosítóberendezések üzembe helyezésének szakaszához ért.
A fejlesztésnek köszönhetően 2020 év végétől 120 km/h sebességgel közlekedhetnek majd a vonatok a Kelenföld-Százhalombatta közötti, 20,5 km-es vonalszakaszon. Az új ETCS 2 kiépítése után európai szintűvé válik a forgalombiztonság. Az alapkőletételi ünnepségen jelen volt Mosóczi László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára, Kiss-Becze Eszter, a MÁV Zrt. stratégiai fejlesztési főigazgatója és Somodi László, a NIF Zrt. vasútfejlesztési igazgatója.
A komplex átépítés befejezésével lezárult a Budapest-Kelenföld–Székesfehérvár vonalkorszerűsítése, egységesen a teljes vonalszakaszon magasperonok, perontetők, liftek találhatók, biztosítva az akadálymentes közlekedést, az új elektronikus biztosítóberendezés kiépítésével létrejött a 160 km/h-s pályasebesség feltételrendszere. Az ünnepélyes átadáson jelen volt dr. Cser-Palkovics András Székefehérvár polgármestere, Vargha Tamás, a térség országgyűlési képviselője, Pál László, a MÁV Zrt. általános vezérigazgató-helyettese és Somodi László, a NIF Zrt. vasútfejlesztési koordinációs igazgatója.