A várost északról elkerülő út napi 14-17, csúcsidőben 20 ezer jármű átmenő forgalmától és az ezzel járó levegőszennyezéstől, por- és zajterheléstől szabadítja meg a várost, jelentősen javítva ezzel a Hódmezővásárhelyen lakók életminőségét. Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter, országgyűlési képviselő, Nagy Róbert, a NIF Zrt. vezérigazgatója, Tóth Sándor, a Colas Út Zrt. területi igazgatója és Juhász Lóránt, a Délút Kft. ügyvezetője sajtótájékoztató tartott a forgalomba helyezés alkalmából.
A műszaki átadás- átvétel megkezdése előtti befejező munkálatok zajlanak a 47 sz. főút Hódmezővásárhely elkerülő szakaszán. Ennek részeként 2018. február 9-én és 10-én a Szeged felőli végcsomópontban épülő körhíd próbaterhelése történik. Az eseményről Lázár János, Miniszterelnökséget vezető miniszter, Hegedűs Zoltán, Hódmezővásárhely alpolgármestere és Kiss Boglárka, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szóvivője tartott sajtótájékoztatót.
A 47 sz. főút Hódmezővásárhely elkerülő szakaszának építése 2016. novemberében kezdődött. Az elkerülő út Szeged felőli végcsomópontjában (a 135 sz. Szeged- Békéscsaba vasútvonal, és a meglévő 2×2 sávos 47 sz. főút felett) egy különleges hídszerkezet, ún. körhíd épül.
Befejeződött a 47-es sz. főút 11,5 tonnás burkolatmegerősítése Algyő és Szeged között. A 2X2 sávos 7 km-es szakasz felújításával most már Szegedtől Békéscsabáig 61 km hosszan biztonságosabban, kényelmesebben lehet autóval közlekedni.
34,4 km hosszan Békéscsaba elkerülő és Orosháza elkerülő között megvalósult a 47. sz. főút 11,5 tonnás burkolaterősítése és szélesítése. Felújítottuk a MÁV vasúti felüljárót Szarvas–Mezőhegyes vasútvonal felett, párhuzamosan a főúttal 28 km hosszan kerékpárút épült, a meglévő tömegközlekedési megállóhelyeket 25 helyen korszerűsítettük. További 27 km-en zajlik a kivitelezés a főúton Orosháza és Hódmezővásárhely, valamint Algyő és Szeged között. Ezen szakaszok befejezésével 61 km hosszan, biztonságosan lehet majd közlekedni november közepétől.