Gyoma – Békéscsaba vasúti vonalszakasz vasúti pálya rekonstrukciója

A Gyoma – Békéscsaba szakasz két transzeurópai közlekedési folyosó része. Az Orient és a Rajna – Duna korridor a nyugat-európai országok és Európa dél-keleti régiója, a német és a román, bolgár, görög tengeri kikötők között biztosít összeköttetést. A Budapest – Lőkösháza vasútfejlesztés részeként megvalósult Gyoma – Békéscsaba fejlesztéssel feloldhatóvá váltak a szakasz néhol akár 40-60 kilométer/órás sebességkorlátozásai. A korszerűsített pálya megengedett pályasebessége 160 kilométer/óra, amely teljes egészében az ETCS (Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer) bevezetése után használható ki arra alkalmas, korszerű szerelvényekkel. A fejlesztéseknek köszönhetően a szakaszon menetidő csökkenés érhető el.
A műszaki átadás-átvétel 2014. decemberében sikeresen lezajlott.

Adatok
Projekt típusa Vasút
Kialakítás típusa Állomás/megálló korszerűsítése, felújítása
Felújítás két vágány
új különszintű csomópont
Új P+R parkolók száma
Új kerékpártárolók száma
Zajvédő fal
Utastájékoztatás telepítése
Felújítás két vágány 32000 méter
új különszintű csomópont 1 darab
Új P+R parkolók száma 92 darab
Új kerékpártárolók száma 76 darab
Zajvédő fal 1596 méter
Érintett megyék Békés megye
Érintett települések Csárdaszállás, Gyomaendrőd, Mezőberény, Murony
Kivitelező Békés-2012 Konzorcium (Swietelsky Kft., Közgép Zrt., Magyar Aszfalt Kft.)
Fázis Befejezett beruházás
Forgalomba helyezés időpontja 2014. 12. 10.
A kivitelezés nettó szerződéses összege 39 050 892 242 Ft
Forrás A beruházást az Európai Unió és a magyar állam támogatja.