Óbuda – Piliscsaba vonalszakasz biztosítóberendezési és távközlési munkái
A Budapest - Esztergom vasútvonal műszaki állapota nem tette lehetővé az elővárosi vasúti közlekedés további fejlesztését, ezért infrastrukturális beruházások végrehajtása vált szükségessé, melyek az alábbiak szerint valósultak meg:
- új tengelyszámlálós foglaltságérzékelésű elektronikus biztosítóberendezés telepítése négy állomáson és egy forgalmi kitérőn az állomásközökben tengelyszámlálós foglaltságérzékelésű vonali térközbiztosító berendezéssel,
- Óbuda vasútállomáson Központi Forgalomirányító központ létesítése, mely lehetővé teszi a távkezelést,
- Őrhegy forgalmi kitérőn új technológiai épület építése,
- a biztosítóberendezés és távközlés belsőtéri technológiai berendezéseit is magában foglaló meglévő épületek (Solymár, Pilisvörösvár, Piliscsaba felvételi épület) komplex építészeti átalakítási munkái,
- új távközlési, informatikai hálózatok és berendezések, térfigyelő- és utastájékoztató rendszer kiépítése,
- tűz- és vagyonvédelmi berendezések telepítése,
- az új biztosítóberendezés és az új távközlési létesítmények áramellátási berendezéseinek megépítése,
- útátjárók jelzőberendezéseinek korszerűsítése,
- a váltófűtés távvezérlésének megvalósítása,
- az állomási és a vonali biztosítóberendezések előkészítése az ETCS 2 szintű vonatbefolyásoló berendezés fogadására és az azzal történő együttműködésre.
Adatok | |
---|---|
Projekt típusa | Vasút |
Kialakítás típusa |
Biztosítóberendezés telepítése Utastájékoztatás telepítése |
Érintett megyék | Budapest megye, Pest megye |
Érintett települések | Óbuda, Piliscsaba, Pilisvörösvár, Solymár, Üröm |
Kivitelező | Siemens Óbuda Konzorcium (Siemens Zrt., Siemens Schweiz AG) |
Fázis | Befejezett beruházás |
Forgalomba helyezés időpontja | 2015. 08. 20. |
A kivitelezés nettó szerződéses összege | 9 325 280 803 Ft |
Forrás | A beruházást az Európai Unió és a magyar állam támogatja. |