M2 gyorsforgalmi út megvalósítása Budapest-Vác között
A projekt rövid bemutatása:
A szakasz végig 2x2 sávos, középen elválasztó sávos úttá épült át a meglévő pálya megerősítésével, 25,0 m koronaszélességgel.
Burkolt leállósáv és fizikai elválasztás épült végig, közel 10 km hosszban középső beton elválasztó elemekkel, vízbázis védelemmel, főpálya hidak építésével és aluljáró hidak megerősítésével, valamint egy darab vasút feletti híd átépítésével. Főbb kapcsolódó létesítmények: építési engedélyben szereplő két darab új különszintű teljesértékű és egy darab félcsomópont műtárgyakkal, közműkiváltások, véderdő- és csereerdő telepítések.
Az M0 autóúti csomópont és Dunakeszi dél (2101 j. út) forgalmi csomópontok között a burkolati jelek festése az üzemi sáv időszakos megnyitására alkalmas módon történt, mely a később külön beruházásban megvalósítandó dinamikus forgalomirányítás bevezetésének lehetőségét biztosítja. Ehhez kapcsolódóan első ütemben a nem engedélyköteles portál, konzol és kamera tartószerkezetek valósultak meg.
Külön beruházás keretében a Dunakeszi meglévő üzemmérnökség korszerűsítése is megtörténik.
A kedvezményezett neve, projekt címe: NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő zártkörűen működő Részvénytársaság, M2 gyorsforgalmi út megvalósítása Budapest – Vác között
A szerződött támogatás összege: 35 550 000 000 Ft
A támogatás mértéke (%-ban): 90% EU, 10% Hazai
A projekt befejezési dátuma: 2020.12.15
A projekt azonosító száma: IKOP-1.1.0-15-2016-00025
Adatok | |
---|---|
Projekt típusa | Út |
Kialakítás típusa | Négynyomúsítás |
Négynyomúsítás | 19615 méter |
Érintett megyék | Pest megye |
Érintett települések | Csörög, Dunakeszi, Fót, Göd, Sződ, Sződliget, Vác |
Kivitelező | Strabag Építő Kft. - Strabag AG |
Fázis | Befejezett beruházás |
Forgalomba helyezés időpontja | 2021. 02. 12. |
A kivitelezés nettó szerződéses összege | 33 305 834 012 Ft |
Forrás | A beruházást az Európai Unió és a magyar állam támogatja. |