Szolnok – Szajol vonalszakasz rekonstrukciója
A kivitelezés során 6,4 km hosszon átépült a vasúti pálya teljes al- és felépítménye, a felsővezetéki rendszerrel együtt. A projekt legjelentősebb, meghatározó eleme az új, 200 m hosszú Tisza mederhíd, melyhez összesen 200 m hosszú ártéri hídszerkezet kapcsolódik. Az ártéri hidak számát egy 40 m hosszú szerkezettel bővítettük.
A műtárgyon Edilon rendszerű sínleerősítéssel, Green Bridge lemez beépítésével alakítottuk ki a vasúti pályát, mely 160 km/h sebességre és 225 kN tengelyterhelésre alkalmas. A hídszerkezet parton történő összeszerelése, meder fölé tolása, majd a régi és az új hídszerkezet kicserélése egy hét alatt történt, a vasúti pálya és a felsővezeték visszaépítésével együtt.
A Zagyva folyó 65 m-es hídszerkezetét helyben újítottuk fel. A Besenyszögi út feletti hidat megemeltük, így részben megszűnt a közúti magasságkorlátozás. 450 m-en árvízvédelmi gátat építettünk, mely Szajol védelmében játszik szerepet.
A szakaszon átalakítottuk a biztosítóberendezést, Millér állomás néven új kitérőkörzetet telepítettünk.
1400 m hosszon telepítettünk zajvédő falat Tallin városrészben és Milléren.
Adatok | |
---|---|
Projekt típusa | Vasút |
Kialakítás típusa |
Felújítás két vágány Híd Zajvédő fal |
Felújítás két vágány | 6300 méter |
Híd | 532 méter |
Zajvédő fal | 1400 méter |
Érintett megyék | Jász-Nagykun-Szolnok megye |
Érintett települések | Szolnok |
Kivitelező | TISZA-2103 Konzorcium (KÖZGÉP Zrt., Swietelsky Vasúttechnika Kft., STRABAG Vasútépítő Kft.) |
Fázis | Befejezett beruházás |
Forgalomba helyezés időpontja | 2015. 11. 30. |
A kivitelezés nettó szerződéses összege | 20 699 858 187 Ft |
Forrás | A beruházást az Európai Unió és a magyar állam támogatja. |