Szolnok – Szajol vonalszakasz rekonstrukciója

A kivitelezés során 6,4 km hosszon átépült a vasúti pálya teljes al- és felépítménye, a felsővezetéki rendszerrel együtt. A projekt legjelentősebb, meghatározó eleme az új, 200 m hosszú Tisza mederhíd, melyhez összesen 200 m hosszú ártéri hídszerkezet kapcsolódik. Az ártéri hidak számát egy 40 m hosszú szerkezettel bővítettük.
A műtárgyon Edilon rendszerű sínleerősítéssel, Green Bridge lemez beépítésével alakítottuk ki a vasúti pályát, mely 160 km/h sebességre és 225 kN tengelyterhelésre alkalmas. A hídszerkezet parton történő összeszerelése, meder fölé tolása, majd a régi és az új hídszerkezet kicserélése egy hét alatt történt, a vasúti pálya és a felsővezeték visszaépítésével együtt.
A Zagyva folyó 65 m-es hídszerkezetét helyben újítottuk fel. A Besenyszögi út feletti hidat megemeltük, így részben megszűnt a közúti magasságkorlátozás. 450 m-en árvízvédelmi gátat építettünk, mely Szajol védelmében játszik szerepet.
A szakaszon átalakítottuk a biztosítóberendezést, Millér állomás néven új kitérőkörzetet telepítettünk.
1400 m hosszon telepítettünk zajvédő falat Tallin városrészben és Milléren.

Adatok
Projekt típusa Vasút
Kialakítás típusa Felújítás két vágány
Híd
Zajvédő fal
Felújítás két vágány 6300 méter
Híd 532 méter
Zajvédő fal 1400 méter
Érintett megyék Jász-Nagykun-Szolnok megye
Érintett települések Szolnok
Kivitelező TISZA-2103 Konzorcium (KÖZGÉP Zrt., Swietelsky Vasúttechnika Kft., STRABAG Vasútépítő Kft.)
Fázis Befejezett beruházás
Forgalomba helyezés időpontja 2015. 11. 30.
A kivitelezés nettó szerződéses összege 20 699 858 187 Ft
Forrás A beruházást az Európai Unió és a magyar állam támogatja.