M85-M86 autóút, Csorna elkerülő I. ütem
Az M85-M86 Csorna elkerülő I. ütem, a város keleti elkerülése Csorna város keleti különszintű forgalmi csomópontjától indul, a Keszeg-ér mellett halad tovább és éri el a távlati M85-M86 északi elválási csomópontot. Az elválási csomópont után a nyomvonal 2x3 sávon halad tovább a távlati M85-M86 déli elválási csomópontja felé, közben keresztezi a Csorna-Pápa vasútvonalat. Az elkerülő út a távlati M85-M86 déli elválási csomóponttól 2x2 sávos paraméterekkel folytatódik a Szilsárkánytól északra kiépített különszintű 86-os úti csomópontig. Az elkerülő út része északi irányban az M85-M86 északi elválási csomópontból kiinduló 86-os főúti északi visszakötés is.
Az M85-M86 Győr-Enese-Csorna közötti szakaszainak építése több ütemben valósult meg. Tizenöt perccel rövidebb menetidő, 110 km/h sebesség, 32 híd és 7 különszintű csomópont – így fest a Győrt Csornával összekötő új, 33,3 kilométer hosszban megépült gyorsforgalmi út képzeletbeli mérlege.
Adatok | |
---|---|
Projekt típusa | Út |
Kialakítás típusa | Új nyomvonal (2x2 sáv) |
Új nyomvonal (2x2 sáv) | 11529 méter |
Érintett megyék | Győr-Moson-Sopron megye |
Érintett települések | Csorna, Szilsárkány |
Kivitelező | MK Csorna Konzorcium (STRABAG Általános Építő Korlátolt Felelősségű Társaság és KÖZGÉP Építő- és Fémszerkezetgyártó Zártkörűen Működő Részvénytársaság) |
Fázis | Befejezett beruházás |
Forgalomba helyezés időpontja | 2015. szeptember 9. |
A kivitelezés nettó szerződéses összege | 29 971 890 857 Ft |
Forrás | A beruházást az Európai Unió és a magyar állam támogatja. |