Kisújszállás – Püspökladány vasútvonal szakasz felújítása
A fejlesztés keretében a közel 32 km vasúti pálya és az állomási vágányhálózatok teljesen átépültek, így az érintett szakasz alkalmassá vált az óránként 160 kilométeres sebességű és a 225 kN tengelyterhelésű szerelvények közlekedtetésére is.
A projekt célja a vasúti szolgáltatás színvonalának emelése, az eljutási idő csökkentése, a vasutat érintő közúti infrastruktúra korszerűsítése, valamint a biztonságos, környezetbarát közlekedési lehetőség megteremtésével a térség fejlődésének elősegítése.
A korszerűsítés nyomán biztonságosabb és gyorsabb lett a vasúti közlekedés ezen a vonalon. Az érintett településeken a vasutat keresztező közúti forgalom biztonságosabban bonyolódik le az átépített korszerű szintbeni átjárók és a Karcagi pusztai közúti felüljáró, a Karcag Kunmadarasi úti közúti aluljáró, a Püspökladány Mikszáth Kálmán utcai gyalogos és kerékpáros aluljáró, valamint a Püspökladány Baross úti közúti aluljáró építésével. Minden állomáson peronaluljárók biztosítják a vágányok biztonságos megközelítését.
Adatok | |
---|---|
Projekt típusa | Vasút |
Kialakítás típusa |
Állomás/megálló korszerűsítése, felújítása Felújítás két vágány új különszintű csomópont Új P+R parkolók száma Új kerékpártárolók száma Zajvédő fal |
Felújítás két vágány | 31,950 |
új különszintű csomópont | 4 darab |
Új P+R parkolók száma | 2 darab |
Új kerékpártárolók száma | 2 darab |
Zajvédő fal | 1,819 méter |
Érintett megyék | Hajdú-Bihar megye, Jász-Nagykun-Szolnok megye |
Érintett települések | Karcag, Püspökladány |
Kivitelező | K-P-2011 Konzorcium (Közgép Zrt., Swietelsky Kft., Szentesi Vasútépítők Kft.) |
Fázis | Befejezett beruházás |
Forgalomba helyezés időpontja | 2015. 10. 03. |
A kivitelezés nettó szerződéses összege | 50 017 330 756 Ft |
Forrás | A beruházást az Európai Unió és a magyar állam támogatja. |