Lepsény – Szántód-Kőröshegy vasúti vonalszakasz rekonstrukciója
Lepsény és Szántód-Kőröshegy állomások között a meglévő vasúti pálya átépült, Szabadisóstó - Siófok - Zamárdi felső térségében új második vágány épült. A vasúti közlekedés okozta zaj és rezgés szempontjából a kritikus helyeken (Balatonvilágoson, Siófokon és Zamárdiban) összesen mintegy 4 km hosszban zajárnyékoló falat, illetve kb. 17 km hosszban zaj- és rezgéscsillapító sínágyazatot telepítettünk. A gyalogos átjárók és útátjárók korszerűsítésével biztonságosabbá váltak a szintbeli átkelési lehetőségek. A forgalmas Siófokon a Vitorlás utcai új közúti aluljáró megépülésével a nyári forgalmi dugók mérsékelhetők, a különszintű keresztezés pedig tovább javítja a közlekedésbiztonságot. A Zamárdi városközpontjában lévő, a szántódi révhez vezető út útátjárója új helyen, a Honvéd utca vonalában épült meg, ennek következtében új megállóhelyi peront tudunk létesíteni, mely jobban kapcsolódik Zamárdi belvárosához és a Balaton partjához. Balatonaliga, Szabadisóstó, Zamárdi felső állomásokon és Balatonvilágos, Szabadifürdő, Balatonszéplak alsó és felső megállóhelyeken a peronok magasperonná épültek át. A peronok átépítésével nőtt az utaskomfort, kényelmesebbé vált az utasok fel- és leszállása.
A támogatás mértéke (%-ban): 100% (85% EU/ 15% hazai)
Adatok | |
---|---|
Projekt típusa | Vasút |
Kialakítás típusa |
Állomás/megálló korszerűsítése, felújítása Felújítás egy vágány, részben második vágány építése új különszintű csomópont Zajvédő fal |
Első vágány hossza | 32809 méter |
Második vágány hossza | 6818 méter |
új különszintű csomópont | 1 darab |
Zajvédő fal | 3922 méter |
Érintett megyék | Fejér megye, Somogy megye |
Érintett települések | Balatonvilágos, Lepsény, Siófok, Szántód, Zamárdi |
Kivitelező | Déli Part 2013 Konzorcium |
Fázis | Befejezett beruházás |
Forgalomba helyezés időpontja | 2015. 10. 30. |
A kivitelezés nettó szerződéses összege | 29 999 402 605 Ft |
Forrás | A beruházást az Európai Unió és a magyar állam támogatja. |