Szajol – Kisújszállás vasútvonal szakasz felújítása
A fejlesztés keretében a közel 36 km vasúti pálya és az állomási vágányhálózatok teljesen átépültek, így az érintett szakasz alkalmassá vált az óránként 160 kilométeres sebességű és a 225 kN tengelyterhelésű szerelvények közlekedtetésére is.
A projekt célja a vasúti szolgáltatás színvonalának emelése, az eljutási idő csökkentése, a vasutat érintő közúti infrastruktúra korszerűsítése, valamint a biztonságos, környezetbarát közlekedési lehetőség megteremtésével a térség fejlődésének elősegítése.
A korszerűsítés nyomán biztonságosabb és gyorsabb lett a vasúti közlekedés ezen a vonalon. Az érintett településeken a vasutat keresztező közúti forgalom biztonságosabban bonyolódik le az átépített korszerű szinbeni átjárók és Törökszentmiklós Pánthy Endre utcánál különszintű közúti aluljáró építésével. Minden állomáson peronaluljárók biztosítják a vágányok biztonságos megközelítését.
Adatok | |
---|---|
Projekt típusa | Vasút |
Kialakítás típusa |
Állomás/megálló korszerűsítése, felújítása Felújítás két vágány új különszintű csomópont Új P+R parkolók száma Új kerékpártárolók száma Zajvédő fal |
Felújítás két vágány | 35750 méter |
új különszintű csomópont | 1 darab |
Új P+R parkolók száma | 3 darab |
Új kerékpártárolók száma | 3 darab |
Zajvédő fal | 2179 méter |
Érintett megyék | Jász-Nagykun-Szolnok megye |
Érintett települések | Fegyvernek, Kisújszállás, Örményes, Törökszentmiklós |
Kivitelező | SZ-K-2011 Konzorcium (Swietelsky Kft., Közgép Zrt., Szentesi Vasútépítők Kft.) |
Fázis | Befejezett beruházás |
Forgalomba helyezés időpontja | 2015. 10. 03. |
A kivitelezés nettó szerződéses összege | 49 651 178 505 Ft |
Forrás | A beruházást az Európai Unió és a magyar állam támogatja. |