2015 második felében már használhatják a közlekedők a mórahalmi elkerülő utat
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában hamarosan elindulnak az előkészítő munkálatok a mórahalmi elkerülő út építésénél. Az alapkő letételi ünnepségen jelen volt B. Nagy László kormánymegbízott, országgyűlési képviselő, Nógrádi Zoltán Mórahalom polgármestere, országgyűlési képviselő és Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője.
Az 55 sz. másodrendű főút a dél-alföldi és a dél-dunántúli régiók egyik fontos közúti folyosója, országhatárral közel párhuzamosan haladva Szegedet köti össze a Dél-Dunántúllal. Az országhatárral párhuzamos vezetésből adódóan nem csupán országos, de határon átnyúló jelentőségű is az útvonal, hiszen három ország határátkelőhelyei is megközelíthetőek innen: Szegeden keresztül a nagylaki (magyar-román), a röszkei, az ásotthalmi, a tompai, a hercegszántói (magyar-szerb) és az udvari (magyar-horvát). Az útvonal további jelentőségét adja, hogy Magyarországon a legdélebbi állandó közúti átkelési lehetőséget biztosítja a Dunán (bajai Türr István híd).
A főút egészen a Bács-Kiskun megyei Mélykútig egyedül Mórahalom belterületét érinti. A fokozatosan növekvő forgalmi terhelés egyre inkább előtérbe helyezi a város tehermentesítését az átmenő forgalomtól, illetve a káros környezeti hatásoktól.
Az új nyomvonalon 7,1 km hosszan, 2×1 sávon épülő elkerülő szakaszon 3 körforgalmi csomópontot létesítünk: az elkerülő út Szeged felőli kezdeténél, az 5432 j. (Bordány- Zákányszék- Mórahalom) összekötő útnál, illetve az elkerülő út Baja felőli végénél. A Vágói csatorna felett egy új 3 nyílású, 26 m hosszú vasbeton hidat építünk. A nyomvonal mentén 944 db fát és 26.700 db cserjét telepítünk.
Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője elmondta: „Az 55.sz.főút felújítása, korszerűsítése 94 km hosszan valósul meg és öt részből áll: Szeged, nyugati elkerülő – Mórahalom, Mórahalom elkerülő, Mórahalom elkerülő – megyehatár/Kelebia, Kelebia-Tataháza, Tataháza-Baja szakaszokból. A burkolat megerősítés mellett, a kültéri területeken párhuzamos kerékpárút építést végzünk. Jelenleg folyik már a kivitelezés Kelebia-Tataháza szakaszon. A mórahalmi elkerülő építése a napokban előkészítő munkálatokkal elindul, valamint tavasszal megkezdődik a kivitelezés Szeged-Mórahalom és Tataháza-Baja között is. A Mórahalom elkerülő-megyehatár/Kelebia közötti szakaszon a kivitelezési közbeszerzési eljárás még tart. A mórahalmi elkerülő megépítésével az 55 sz. főút 2015 második felére Szegedtől Mélykútig, közel 60 km-en átkelési szakasz mentessé válik.”
A mórahalmi elkerülő kivitelezését a közbeszerzésen nyertes Colas Út Zrt.- Délút Kft. konzorcium végzi, nettó 4.633.473.901 forint értékben. A projekt az Új Széchenyi Terv részeként a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) keretében uniós források felhasználásával valósul meg.