Megkezdődött a 21-es sz. főút fejlesztése
A két megyét is érintő fejlesztés keretében a jelenlegi 2x1 sávos utat közel 10 km hosszan 2x2 sávossá bővítjük Heves megyében - Lőrinci, Apc, Zagyvaszántó -, míg Nógrád megyében Jobbágyi, Szurdokpüspöki települések között.
A 21. sz. főút korszerűsítésének célja, hogy Nógrád megyét és kiemelten Salgótarjánt bekapcsolja az ország infrastrukturális vérkeringésébe. A 21-es út ezen szakaszainak szélesítése mellett különszintű csomópontokat, turbó-körforgalmakat, új gyalogos és kerékpáros aluljárókat, a Szuha-patak felett új hidakat, vadátjárót létesítünk. A párhuzamos utakat felújítjuk, az érintett útkereszteződéseket átépítjük, növelve a biztonságos közlekedés feltételeit, csökkentve a balesetek számát. Az élővilág zavartalan működésének érdekében az út mentén kisállat-, kétéltű átjárót, valamint vadvédő kerítést építünk.
Heves megyei szakaszon:
A 21. sz. főút Heves megyei szakaszon, Lőrinci és Apc között a hiányzó, jelenlegi 2×1 forgalmi sávos 5,3 km hosszú utat 2×2 forgalmi sávra bővítjük és így fog majd csatlakozni a már megépült 2×2 sávos úthoz.
- Zagyvaszántó végén szintbeli turbó típusú csomópont épül
- Szarvasgede-Apc, Baromfitelepnél különszintű csomópontot létesítünk
- Lőrinci végében gyalogos aluljárót építünk, a Petőfibányai bekötőút (Vörösmajori úton) és a 21-es út keresztezésében megvalósuló turbó körforgalom mellé. Az aluljáróban fogjuk biztonságosan átvezetni a gyalogos forgalmat, így biztosítva a Vörösmajori úton a zavartalan, balesetmentes átjárást, ami különösen fontos, hiszen a Lőrinci Március 15. Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium az utca mellett helyezkedik el
- Lőrinciben turbókörforgalmat építünk a Vörösmajori útnál a Nagykökényes felé vezető úton
- Szuha-patak felett építendő felüljárónak vadátjáró funkciója is lesz. A patak felett vezetjük át a 21-es út 2×2 sávját, olyan módon, hogy a parti sávokban lehetőség nyílik a kisállatok vonulásának biztosítására is
Nógrád megyei szakaszon:
A 21. sz. főút Nógrád megyei szakaszán Jobbágyi-Szurdokpüspöki települések között a hiányzó, jelenlegi 2×1 forgalmi sávos 4,5 km hosszú utat, 2×2 forgalmi sávra bővítjük, a szakasz ezt követően csatlakozik majd a már megépült 2×2 sávos részhez.
- Jobbágyinál szintbeli turbó típusú körforgalmat alakítunk ki, amely a 21. sz. főúttal kettévágott két településrész összeköttetését biztosítja. A turbó körforgalom kialakításával biztosított a folyamatos, lendületes haladás minden irányból érkező gépjárművek számára, a balesetek száma nagymértékben csökkenhet. A turbó körforgalom mellett az Apponyi úton új gyalogos aluljárót építünk ki, az aluljáró megépülésével a zavartalan, balesetmentes átjárás biztosítottá válik, ez különösen fontos a közeli Fáy András Általános Iskola megközelíthetőségének szempontjából.
- Jobbágyiban a Sport utca folytatásában gyalogos felüljárót alakítunk ki a 21 sz. főút felett. A kivilágított felüljáró, biztosítja a zavartalan gyalogosforgalmat a két községrész között.
- Szurdokpüspökinél a 2406 j. bekötő út csatlakozásánál különszintű rombusz-típusú csomópontot építünk ki. A bekötő utat átemeljük, majd külön körforgalmakon keresztül, gyorsító lassító sávokkal fog csatlakozni a 21.sz. főút 2×2 sávjához.
A kivitelezés a héten a fakivágással megkezdődött, jövő héten lőszermentesítéssel folytatódik, márciusban megkezdődnek a földmunkák, a humuszleszedéssel.
Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője elmondta: „A Heves megyei szakaszon 2014. június közepén a Szeméttelepi út, illetve a Szuha-patak feletti híd elkészítését követően, a 21. sz. főút forgalmát áttereljük az elkészült aszfaltos új útra. Ezt követően megkezdjük a meglévő Szuha patak feletti híd elbontását, majd a 2 x 2 sávos új híd megépítését. Ezt a kis szakaszt leszámítva a hevesi és a nógrádi részeken az új útpálya kivitelezése a meglévő forgalom mellett épül. Várhatóan 2014. augusztus közepére elkészül a bal pálya, melyen a meglévő út terelésével fog haladni a továbbiakban a forgalom. A teljes felújítás várhatóan 2015. I. félévében befejeződhet.
A Heves megyei szakasz kivitelezését a Swietelsky Magyarország Zrt. nettó 8.111.532.217 forintért, a Nógrád megyei szakasz korszerűsítését a Swietelsky Magyarország Kft. és a HE-DO Kft. által alkotott konzorcium nettó 5.497.128.920 forintért végzi. A projekt az Új Széchenyi Terv keretében a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) részeként uniós források segítségével valósul meg.