OKTÓBER VÉGÉN ELKEZDŐDIK SIÓFOKON A VITORLÁS UTCAI ALULJÁRÓ KIVITELEZÉSE
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a Balaton déli part vasútvonal rekonstrukciójának első ütemében korszerűsíti és átépíti a Lepsény állomás - Szántód-Kőröshegy állomás közötti szakaszt. A korszerűsítés részeként Siófokon, a Vitorlás utcai átjáró helyett az épülő új közúti aluljárónak köszönhetően a nyári forgalmi dugók mérsékelhetők lesznek, a különszintű közúti keresztezés pedig tovább javítja a közlekedésbiztonságot.
A munkálatok fa- és növényirtással, kerítésáthelyezéssel, a meglévő út bontásával és a közművek kiváltásával már korábban elkezdődtek. A műtárgy tényleges építése október utolsó hetében résfalazással veszi kezdetét. A technológiát és a számokat tekintve először a vállalkozó kialakítja az 1300 m3 résfalat, majd ezek közül kitermeli a tervek szerint kiszámított 2700 m3 földet. Az így kialakított munkagödörben épülnek meg a hídfők, a vasúti híd, az aluljáró falazata, majd maga az útpálya illetve az aluljáró üzemeltetéséhez szükséges létesítmények. Mindehhez 1550 m3 szerkezeti beton beépítése szükséges. Az aluljáró átadása előtt megtörténik a próbaterhelés, ekkor nagy tömegű vasúti járművel először fognak végighaladni az új vasúti hídon.
A Déli-part 2013 Konzorcium az engedélye szerint a nagy zajjal járó munkákat október 27-én kezdheti, melyet reggel 6.00 és este 10.00 óra között végezhet hét közben és hétvégén egyaránt. A közúti aluljárót a közlekedők legkorábban 2015. június közepétől használhatják majd. A gyalogos, kerékpáros forgalom az aluljáró elkészültét követően a korábban megszokott módon, szintbeni átjárón keresztük bonyolódhat majd.
Kérjük és köszönjük a lakosság megértését és türelmét!
A Kelenföld-Székesfehérvár vonalszakasz tavaly zárult rekonstrukciójával a Budapest és Siófok (Zamárdi) közötti utazási idő 105-114 percről 80-89 percre csökkent. A dél-balatoni vasútvonal fejlesztésével tovább rövidül a menetidő, és a második vágányú szakaszok lehetővég teszik az ütemes menetrendet. A kivitelező 17 kilométeren zaj- és rezgéscsillapító sínágyazatot, Balatonvilágoson, Siófokon és Zamárdiban összesen mintegy 4 kilométeren zajárnyékoló falat telepít, így a Balaton part zajterhelése jelentősen csökken. A gyalogos átjárók és a közúti útátjárók korszerűsítésével biztonságosabbá válnak az átkelési lehetőségek. Balatonaliga, Szabadisóstó, Zamárdi felső állomásokon és Balatonvilágos, Szabadifürdő, Balatonszéplak alsó és felső megállóhelyeken magasperonná épülnek át a peronok, kényelmesebbé válik a fel- és leszállás.
A projekt a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában 85% európai uniós és 15% hazai forrás felhasználásával valósul meg.
A beruházással kapcsolatos további információért kövesse a www.facebook.com/nifzrt oldalt.