Újabb mérföldkövéhez érkezett a 86.sz.főút fejlesztése

A mai nappal a 86.sz.főút fejlesztésének egy fontos mérföldkövéhez érkeztünk, hiszen tovább folytatódhat Vas megye első gyorsforgalmi útjának építése. A 40,9 km hosszú gyorsforgalmi út két ütemben épül meg Szeleste és Csorna között. Az alapkőletételi ünnepségen Hende Csaba honvédelmi miniszter is jelen volt.  

A 86. sz. főút fejlesztése a Szombathely-Vát 9,2 km hosszú szakasszal már folyamatban van. Az úton jövőre már 110 km/h sebességgel, biztonságosan közlekedhetünk.  

A 2×2 sávos gyorsforgalmi út Szeleste-Hegyfalu között új nyomvonalon, 7,5 km hosszan épül. A szakasz a Hegyeshalom-Porpác vasútvonal feletti átvezetéssel kezdődik, majd földút átvezetések és a Kőris-patak többszöri keresztezése után egy gyorsforgalmi út feletti vadátjáró megépítését tartalmazza. Hegyfalu vasútállomásához új bekötőút épül, mert a korábbi megközelítése a külön-szintű csomópont megépítése miatt megszűnik. A munka során több kb. 1 millió m3 földmunkára van szükség, 13 db műtárgy épül, egy különszintű csomópont és egy vadátjáró. A szakasz kivitelezője, a nyílt közbeszerzési eljáráson nyertes CE M86 I. Konzorcium (tagjai: Colas Út Zrt. és Euroaszfalt Kft.), a kivitelezési összeg 15,9 milliárd forint.

Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője elmondta: „A kivitelezés folytatásaként, a II. ütem új nyomvonalon 33,4 km hosszan az M86-84.sz. főúti csomóponttól a már épülő M85-M86 Csorna elkerülő szakaszának déli csomópontjához kapcsolódik. Ennek a szakasznak a nyertese a KS-M86 II. Konzorcium (Közgép Zrt. és Strabag Zrt.), a kivitelezés összege nettó 65,9 milliárd forint. A 2×2 sávos út 2 db különszintű csomópontot, 31 db műtárgyat tartalmaz.”

A NIF Zrt. kiemelten kezeli a környezetvédelmi értékeket a teljes szakaszon hosszában, mindkét oldalon vadvédő kerítés épül, 5400 db fát és közel 370.000 db cserjét ültetünk. 

A több mint 90 km hosszú M85-M86 Győr–Csorna–Szombathely gyorsforgalmi út minden szakasza elkészül 2016 nyarára. A térség számára kiemelt jelentőségű fejlesztés hatására biztonságosabb, gyorsabb lesz a közlekedés, növekszik a térség versenyképessége, javul a megközelíthetőség, a települések mentesülnek a tranzitforgalom alól, élhetőbb környezet jön létre. A szakasz megépítése az Európai Unió regionális hálózatának részeként kapcsolatot teremt Ausztria (Nyugat-Európa), valamint Budapest (és tovább Kelet-Európa) irányába. Megvalósítása elősegíti a nemzetközi tranzit hatékonyabb elvezetését, a megközelíthetőség javítását, a menetidők csökkentését, a környezeti hatások mérséklését, a közúti közlekedés szolgáltatási színvonalának és biztonságának növelését, valamint a régió versenyképességének növelését.

A fejlesztések az Új Széchenyi Terv, Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) keretében valósulnak meg, 85% uniós és 15% hazai forrásból.

 

2013. október