KORSZERŰVÉ ÉS BIZTONSÁGOSSÁ VÁLIK A 8. SZ. FŐÚT HAJMÁSKÉRI CSOMÓPONTJA

A hajmáskéri csomópont évek óta kiemelten balesetveszélyes szakasznak számít. A beruházás során négy kilométeren fizikai elválasztással, kétszer két forgalmi sávot, valamint különszintű csomópontot alakítunk ki Hajmáskér és Sóly között. A munkaterület bejárással egybekötött sajtótájékoztatón Navracsics Tibor, miniszterelnök-helyettes, országgyűlési képviselő és Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője vettek részt.

A csomópont építése május végén kezdődött meg. A nyár folyamán elbontották a régi aszfaltot és a burkolat alapját. Jelenleg folyik az új aszfalt alap és a kötőréteg építése a teljes bal pályán. Épül a 43 m hosszú különszintű gyalogos- és közúti felüljáró is, befejezték a hídfők helyéhez szükséges föld- és sziklamunkálatokat. Az idei évben tovább építik a bal pálya mellett – a csomóponttól Litérig – a támfalakat, a felüljáró hídfőit, valamint a csomóponti és bal pálya melletti földmunkálatai, a töltésépítés is elkezdődik.

A projekt eredményeképpen 2014 őszétől a keresztező, kanyarodó forgalmak és a gyalogosok számára egyaránt biztonságossá válik a csomópont. A kereszteződés mindkét oldalán tengelysúlymérő állomás és buszforduló épül. Az autósok a szakaszon 110 km/h sebességgel közlekedhetnek majd.


Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője hozzátette: „Nem csupán a hajmáskéri csomópontot korszerűsítjük, hanem 42 km hosszúságban 2016 II. félévére 2×2 sávos gyorsforgalmi úttá fejlesztjük  a Székesfehérvár-Herend közötti szakaszt, biztonságos különszintű csomópontokkal, amelyen 110km/h sebességgel lehet majd közlekedni. Új elkerülő utakat (Várpalota, Veszprém, Székesfehérvár) és különszintű csomópontokat építünk, valamint burkolat megerősítést és négysávosítást végezünk az M7-es autópálya 63.sz.út csomópontjától a Veszprém megyei Herend között.”

A 8 sz. főút Hajmáskér-72. sz. csomópont közötti építésére szóló közbeszerzési kiírás nyertese az MK-8 Hajmáskér Konzorcium, a kivitelezés nettó 3,2 milliárd forint. A fejlesztés az Új Széchenyi Terv keretében a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) részeként uniós források segítségével valósul meg.

2013. október