Ütemterv szerint halad a Csorna elkerülő út építése
Az M85 Győr–Csorna között tervezett 38 km hosszú, 2x2 sávos, új nyomvonalon épülő gyorsforgalmi út öt fő szakaszra bontható: Győr (M1) – Enese elkerülő, az elkészült Enese elkerülő, Enese elkerülő –Csorna, Csorna elkerülő I. ütem, valamint a tervezés alatt álló Csorna elkerülő II. ütem. A csornai elkerülő építési munkálatairól Gyopáros Alpár, a térség országgyűlési képviselője, Győr-Moson-Sopron megye útügyi biztosa és Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője a mai napon a helyszínen tartottak sajtótájékoztatót.
A közel 12,5 km hosszú, 2×2 sávos Csorna elkerülő út megépítésével megvalósul a város keleti elkerülése. Csorna központjában jelenleg naponta 19.256 jármű halad át, amelyből 7500 a nehézmotoros forgalom. Az elkerülő az M85 gyorsforgalmi út 20,8 km szelvényétől indul, Csorna keleti különszintű forgalmi csomópontján át a Keszeg-ér mellett halad tovább és éri el az M85-M86 északi elválási csomópontot. Az elválási csomópont után a nyomvonal 3,5 km hosszan 2×3 sávon halad tovább az M85-M86 déli elválási csomópontja felé, közben külön szinten keresztezi a Csorna – Pápa vasút vonalat. A M85-M86 déli elválási csomóponttól 2×2 sávos paraméterekkel folytatódik az első ütem dél (Szombathely) felé Szilsárkánytól északra kiépítendő különszintű 86-os úti csomópontig (Csorna dél). Az első ütem része északi irányba az M85-M86 északi elválási csomópontból kiinduló 86-os főúti északi visszakötés 2×1 sávon (Csorna észak). Az útépítéssel elzárt, döntően mezőgazdasági művelésű területek megközelítésére párhuzamos megerősített földutakat létesítünk. A beruházás keretében 3 db körforgalom épül a 86-os számú főúton, 86 m kerékpárút, 75.000 m2 vadvédő kerítés, 17 db felüljáró és aluljáró. A NIF Zrt. kiemelten kezeli a környezetvédelmi szempontokat, a területen 8837 db fát és 219.671 cserjét telepítünk.
Gyopáros Alpár, a térség országgyűlési képviselője, Győr-Moson-Sopron megye útügyi biztosa elmondta: „A csornai és a rábaközi emberek több évtizedes álma válik valóra. Választási ígéretként először 2002-ben hangzott el helyi és országos szocialista politikusoktól, hogy a csornai elkerülőút megépül 2006-ig. Aztán persze 2010-ig egy kapavágás sem történt. A 2010-es kormányváltás után az előkészítő munkák felgyorsultak, és íme: az elkerülő út máris épül. 2015-ben már gyorsforgalmi úton autózhatunk a csornai elkerülőtől egészen Győrig, és 2016-ig megépül a csornai elkerülő második üteme is, megvalósítva a város teljes elkerülési lehetőségét. Nagyon boldog vagyok, hiszen legfontosabb választási ígéretemet váltjuk éppen valóra, és végre megszabadulunk a Csornára zúduló borzasztó kamionáradattól. Hálás vagyok a csornai emberek türelméért és a kormány támogatásáért!”
Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője hozzáfűzte: „A nyertes MK Csorna Konzorcium a nyár folyamán közel 10 km hosszban szállító útvonalakat épített ki azért, hogy az útépítéshez szükséges nagy tömegű anyagbeszállítások ne terheljék Csorna városát. A munkálatok ideje alatt forgalomkorlátozásra kell számítani: Farád-Szárföld között három, Csorna-Szilsárkány között kettő és Farád-Jobaháza között egy helyen. Kérjük, az arra közlekedőket, hogy óvatosan vezessenek.”
A fejlesztés eredményeképpen 2015 nyarára gyorsforgalmi úton lehet majd elérni Csorna települését. A beruházás az Új Széchenyi Terv, Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) keretében valósul meg, uniós források felhasználásával.
Az M85 Győr–Csorna közötti gyorsforgalmi szakasz megépítése az Európai Unió regionális hálózatának részeként kapcsolatot teremt Ausztria (Nyugat-Európa), valamint Budapest (és tovább Kelet-Európa) irányába. Megvalósítása elősegíti a nemzetközi tranzit hatékonyabb elvezetését, a megközelíthetőség javítását, a menetidők csökkentését, a környezeti hatások mérséklését, a közúti közlekedés szolgáltatási színvonalának és biztonságának növelését, valamint a régió versenyképességének növelését.