Az utasok kényelme érdekében tovább marad az autóbuszos vonatpótlás az Esztergom-Budapest vasúti vonalszakaszon
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. uniós források felhasználásával korszerűsíti a Budapest-Esztergom vasútvonalat.
Az 53 km hosszú vasúti pálya kivitelezése három szakaszban valósul meg: Vasúti Duna-híd-Pilisvörösvár, Pilisvörösvár-Piliscsaba, Piliscsaba-Esztergom.
A felújítás során 16 állomáson és megállóhelyen épül új peron, perontető, korszerűsödik az utastájékoztatás, térvilágítás, a vasúti pályatest. Közel 1700 db P+R parkoló (pl.: Dorog, Pilisjászfalu, Esztergom, Piliscsaba) valamint 532 db B+R kerékpártároló létesül (pl.: Esztergom, Leányvár, Solymár, Pilisvörösvár, Piliscsaba, Piliscsév). A NIF Zrt. beruházásának befejezését követően a menetidő csökken, színvonalasabbá, komfortosabbá és biztonságosabbá válik a vasúti közlekedés.
Piliscsaba-Esztergom között a vállalkozó a befejező munkálatokat végzi. A Piliscsaba-Pilisvörösvár valamint az Északi Vasúti Duna-híd-Pilisvörösvár munkálatai az árvízi helyzet miatt múlt hét óta jelentősen lelassultak.
A Piliscsaba-Esztergom vonalszakasz befejező munkálatai ellenére, az utasok kényelme érdekében az átszállás nélküli közlekedést a MÁV-START 2013. június 14-e után továbbra is fenntartja az egész útvonalon a nyári időszakban, néhány utasigényt kielégítő módosítás mellett. (Új fel- és leszállási lehetőség Solymár Auchan Volán buszmegállóban, illetve Pilisszentivánon.)
A kivitelezés az Új Széchenyi Terv keretében uniós források felhasználásával nettó 44,5 milliárd forint értékben valósul meg.