AZ M0 ÚTGYŰRŰ DÉLI SZEKTOR BŐVÍTÉSI MUNKÁI

Az M0 útgyűrű M6 autópálya és 51. sz. főút közötti szakaszán az M0 főpályán az autópálya építési munkálatokat nagy kapacitással tovább folytatja a kivitelező.

Az M0 – 6. sz. főúti csomópont déli oldali (M5 autópálya felé tartó oldal) felhajtó ága továbbra is ideiglenes állapotban üzemel. A halásztelki csomópont déli lehajtó ágát 2013. május 5-től megnyitotta a kivitelező, így az M0 autóútról történő lehajtás a csomópontban a végleges nyomvonalon halad. Ugyanitt a felhajtó ágat a befejező munkák idejére 2013. május 29-től lezárták, a megnyitás az új jobb (M5 autópálya felé tartó) pálya forgalomba helyezésével együttesen, 2013. június végén várható.
A szigetszentmiklósi csomóponti ágak korrekciójának megépítéséhez és a beton pályaburkolat összezárásához szükséges, hogy a fel- és lehajtó ágakat a kivitelező áthelyezze, és a csomópont forgalmát a pihenő belső útjaira terelje. A déli oldali kihajtót, és felhajtó ágat ideiglenesen áthelyezték, jelenleg a csomópont forgalma terelt útvonalon halad, az átépített le- és felhajtó ágak megnyitása szintén az új jobb (M5 autópálya felé tartó) pálya forgalomba helyezésével együttesen, 2013. június végén várható.
A 11 km hosszú szakasz jobb pályáján jelenleg a forgalomtechnikai munkák (táblázások és burkolatjel festések), az elválasztó sáv, a zajárnyékoló falak, a vezetőkorlátok, portálok, valamint padkák építése zajlik.
Az új soroksári Duna-hídon elkészült az aszfaltburkolat, a híd építése befejeződött. Az új Hárosi Duna (Deák Ferenc) hídon elkészültek a szigetelési munkák, befejezték az aszfalt burkolat építését, és a múlt héten a próbaterhelés is eredményesen elvégzésre került.
A XXII. kerületben Nagytétényi út és a MÁV Budapest-Pusztaszabolcs közötti vasúti vágányai felett a Dózsa György útnál áthaladó híd (3.07/2 jelű híd)  beton pályaburkolata is elkészült, jelenleg itt is a befejező munkákat végzi a kivitelező. A kisebb hidaknál már áprilisban megkezdődtek a műszaki átadás-átvételi eljárások, melyek várhatóan a következő hét folyamán lezárhatóak lesznek.

Az újonnan épült jobb (M5 felé tartó) pálya műszaki átadás-átvételi eljárása 2013. június 05 –én megkezdődött, ennek lezárása 2013. június 26-án várható, az új szakasz ezt követően 2013. június végén lesz forgalomba helyezve, azaz megnyitva a közúti forgalom számára.

Az M0 útgyűrű 51. sz. főút és M5 autópálya közötti szakaszán az 51. sz. csomópont – amely egy rendkívül összetett kapcsolati rendszert tartalmaz – összesen tíz építési ütemben valósul meg. Jelenleg a 8. terelési ütemnél tartunk, amelyet követően megkezdhető lesz az M0 főpálya bal oldali még hiányzó mintegy 500 m-es szakaszának építése. Ez kedvező időjárás esetén a hónap végéig befejeződik. Ebben a csomópontban épül – az építési ütemek által engedett szakaszokban – az utolsó jelentős aluljáró, a 236/B jelű, amelynek a pályalemeze már elkészült és július elejére teljesen befejezhető lesz.  A szakasz további négy híd ja már elkészült. Jelenleg nagy erőkkel folynak a vízépítési, üzemi hírközlési, portálépítési, kerítésépítési munkák.
Az M0 ezen szakaszának építése a nyár folyamán befejeződik, a közlekedők augusztus végén már igénybe vehetik ezt az új részt is.

A fejlesztés az Új Széchenyi Terv, Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) keretében valósul meg.