Július végén megkezdődhet a 47. sz. főút fejlesztése

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában a 47. sz. főút fejlesztése mind Békés, mind Csongrád megyében várhatóan július végén elindulhat. A korszerűsítés három részben, több mint 60 km hosszan Békéscsaba elkerülő–Orosháza elkerülő, Orosháza elkerülő-Hódmezővásárhely között, valamint Algyő-Szeged között valósulhat meg.

A Békés megyei 34,4 km szakaszon a burkolaterősítési és szélesítési munkálatok mellett felújítjuk a MÁV vasúti felüljárót Szarvas–Mezőhegyes felett. Párhuzamosan a főúttal, a 28 km hosszan kerékpárút épül, beleértve a csorvási átkelési szakasz átépítését is. A meglévő tömegközlekedési megállóhelyeket 17 helyen felújítjuk, a peronok és a pályaszerkezet teljesen átépül. A Békés megyei szakaszra szintén két érvényes ajánlat érkezett, a kivitelezést a legolcsóbb ajánlatot adó Colas Út Zrt. és a Duna Aszfalt Kft. nettó 8.945.000.630 forint értékben végzi.

A közel 19,7 km hosszú csongrádi szakaszon a burkolaterősítési munkálatok mellett, önálló, a közúttal párhuzamos, kétirányú forgalmú kerékpárutat alakítunk ki. A Kakasszéki-csatorna felett kerékpáros hidat építünk, valamint összesen 27 helyen felújítjuk a tömegközlekedési megállóhelyeket. A Csongrád megyei szakasz kivitelezését a legolcsóbb ajánlatot adó Duna Aszfalt Kft. nettó 7.948.184.031 forint értékben végzi.

A 7 km hosszú Algyő – Szeged közötti szakasz 7 km 11,5 tonnás burkolatmegerősítés során korszerűsítjük az: az algyői Tisza híd előtti 2×1, az algyői Tisza híd és az Algyő, Vásárhelyi u. közötti 2×1, valamint az Algyő, Vásárhelyi u. és az M43 autópálya közötti 2×2 sávos szakaszt.

Az első két ütem építése július végén megkezdődik, a harmadik szakasz kivitelezése Algyő-Szeged között forrás rendelkezésre állása esetén ősszel elindulhat. A beruházás az Új Széchenyi Terv keretében uniós források segítségével valósul meg. 2015 év végén már a felújított úton közlekedhetnek az autósok és a kerékpárosok egyaránt.