LÁTVÁNYOS AZ ELŐREHALADÁS A VÁCI VASÚTÁLLOMÁS FELÚJÍTÁSI MUNKÁI SORÁN

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásának keretén belül, tavaly nyáron elindult a váci vasútállomás korszerűsítése. A kedvező téli időjárásnak köszönhetően a munkálatok ütemterv szerint haladnak.

Eredeti szépségébe állítjuk helyre a felvételi épületet, mely szerkezetkész állapotban van, jelenleg belsőépítészeti munkákat: burkolás, vakolás, nyílászáró csere, végez a KŐKAPU-2012 Konzorcium. A rekonstrukció keretében új szociális helyiséget építünk az utascsarnokba, ahol vizuális utastájékoztató rendszert is létesítünk. 

A vasúti pálya felújítása folyamatos, az állomás jobb ol­dalán, a Verőce irányába tartó, jobb oldali és a szokolyai vá­gányokat elbontottuk. Az állo­más kezdőpontjától három vá­gányt átépítettünk 600 méter hosszan. Az új „D” peront, valamint több új vá­gányt, például az V., VI., VII., a verőcei jobb és a Szokolya felé haladó sínpárt – várhatóan a nyár elején forgalomba helyezzük.

A MÁV Telep utca felőli oldalon a támfal teljes egészében megépült. Közel 7000 m2 zajvédő falat építünk, amiből 2800 m2 már biztosítja a hangszigetelést. A térképen látható, hogy a lakóházak védelme érdekében jobb, illetve baloldalon milyen hosszan épülnek meg az akusztikai védelmet biztosító elemek:

– az Ambró Ferenc utcában a Bimbó utcától a Lépcsősor utcáig,

– a MÁV Telep utca teljes hosszában,

– a Vasút utca bal oldalán végig,

– a Vöröskereszt sor, Zrínyi Miklós utca mentén a Pacsirta és Molnár utcák között,

– a Zrínyi Miklós, Lemez és Kandó Kálmán utcák mentén a II. Rákóczi Ferenc tértől kezdődően a Kandó Kálmán utca végéig.

Az állomással szemben az üzemi épületek szerkezetkész állapotban vannak, itt lesz elhelyezve többek között a modern biztosító berendezés is. Közel az összes felsővezeték tartóoszlopot felállította a kivitelező.

A megújult magasperonokat, a szintbeni átjárás helyett, tágas, korszerű peronaluljárón keresztül lehet majd megközelíteni, ami az állomás mindkét oldalát összeköti, jobb oldali szerkezete elkészült, a bal oldali rész kialakítása júliusban kezdődik. Az akadálymentesítés jegyében 4 lift segítségével is eljuthatnak majd az utasok a magasperonokra. A peronokat térvilágítással látjuk el, illetve a perontetőket már építi a kivitelező.

Az állomás megközelíthetőségének javítása érdekében mind a deákvári, mind a dunai oldalon összesen 350 P+R parkolót, valamint 66 kerékpártárolót is építünk. Az üzemi épület mellett a P+R parkolók létesítése márciusban megkezdődött. Az állomás előtt a P+R parkolók kialakításához szükséges bontási munkálatok folyamatban vannak.

A jelenleg 1 sávos Naszály úti aluljáróból a járdát elbontjuk, és 2×1 sávosra szélesítjük. A közúti aluljáró mellett gyalogos és kerékpáros aluljárót létesítünk. Ennek a jobb oldala szerkezetkész állapotban van, a baloldal építése júliusban kezdődhet. A Naszály úti közúti aluljáró szigetelése elkészült, az aluljáró teljes felújítása, így lezárása várhatóan 2015 tavaszán történik meg. A Kosdi úti aluljáró teljes felújítása ősszel kezdődik, átadása a forgalomnak még idén megtörténik. A beruházást követően közel 300 fát, 3300 cserjét ültetünk, 8200m2-en pedig füvesítünk.

A 14,8 milliárd forint értékű beruházás az Új Széchenyi Terv Közlekedési Operatív Program keretében, uniós forrás felhasználásával valósul meg.