KSH: 43,1 %-kal nőtt az egyéb építmények építésére vonatkozó szerződéskötések száma
„Az építőipari vállalkozások 2013. január végi szerződésállományának volumene 19,0%-kal meghaladta az egy évvel korábbit. .... az egyéb építményeké 43,1%-kal magasabb volt, mint 2012. januárban. Az emelkedés elsősorban a még 2012-ben közlekedési infrastruktúra fejlesztésére és közműépítésre kötött nagy értékű szerződések következménye.”
A vasút- és útfelújítások tárgyában megkötött szerződések mennyiségi növekedésének az egyik fő oka, hogy a NIF Zrt. a közlekedési támogatásokra vonatkozó uniós források lehívását tekintve a korábban tervezett ütemhez képest jobban áll, hiszen az összesen közel 2000 milliárd forintos keretből 1400 milliárd forint összegű fejlesztés már előkészítés vagy kivitelezés alatt áll.
A Közlekedési Operatív Program mintegy 2000 milliárd forintos keretéből közútra, gyorsforgalmi utakra és vasútépítésre használható források 63%-át már sikerült lekötni. Így épült meg az M43-as autópálya Szeged és Makó közötti szakasza, valamint ennek keretében történik az M0-ás déli szektor bővítése. Befejeződött a 4. sz. főút Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei szakaszának korszerűsítése 26,4 km hosszan, átadtuk az M3 Nyíregyháza-49. sz főút közötti szakaszát, 76. sz. főút Zala megyei szakaszának főpályáját, a 4. sz. főút debreceni elkerülőt, burkolatmegerősítést végeztünk több főúton így például 33 km hosszan a 86. sz. Csorna-Mosonmagyaróvár és 27 km-en keresztül Zalalövő-Rédics szakaszon, újjáépítettük Szécsény-Pető között az Ipoly hidat. Kivitelezés alatt van a 86. sz. főút Szombathely-Vát szakasza, folytatódik az M43-as építése Makótól az országhatárig és az M3-as 49.sz. főút és Vásárosnamény között. Eredményes közbeszerzési eljárást követően többek között a II. félévben megkezdődhet a kivitelezés a M85 Enese – Csorna, Győr-Enese, a 85. sz. főút Csorna elkerülő szakaszokon, valamint a 86. sz. főút Szeleste-Hegyfalu-Csorna, M4 Abony-Fegyvernek között, a seregélyesi, nagyatádi, miskolci, kecskeméti, nyíregyházi elkerülő esetében is.
A vasúti fejlesztések terén az uniós források lekötése már 80%-on áll. A rendelkezésre álló 600 milliárd forintos keretből 470 milliárd forintra már van előkészített, vagy elindított, kivitelezés alatt lévő beruházás. Ebből a keretből valósult meg a Tárnok és Székesfehérvár közötti vonalszakasz teljes felújítása, amelyet decemberben átadunk. További kiemelt fejlesztés folyik többek között a Pilisvörösvár-Piliscsaba és a Piliscsaba-Esztergom, a Kelenföld-Tárnok, a Gyoma-Békéscsaba illetve a Szajol-Püspökladány vonalakon, valamint kezdődik a váci vasútállomás teljes korszerűsítése is. Eredményes közbeszerzést követően megindulhat a Szolnok-Szajol vonal korszerűsítése, a békéscsabai vasútállomás teljeskörű felújítása, az ETCS2 (Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer, biztosítóberendezés) telepítése Ferencvárostól Gyoma állomásig.