MEGKEZDŐDÖTT JÁSZ-NAGYKUN-SZOLNOK MEGYÉBEN IS A 33. SZ. FŐÚT KORSZERŰSÍTÉSE

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában tavaly megkezdődött a 33. sz. főút fejlesztése 37,7 km-en Füzesabony külterületétől a 3. számú főút - 33. sz. főút csatlakozásától Tiszafüred belterületén a 34. sz. főúti csomópontig. 2014 év végére a Heves megyei szakaszon a munkálatok jelentős része befejeződött. Jász-Nagykun-Szolnok megyében a múlt héten indult el a korszerűsítés. A kivitelezés állapotáról Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter, a térség országgyűlési képviselője és Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője tartottak sajtótájékoztatót. 

A főúton 1998-1999-ben volt az utolsó beavatkozás, amikor 10 tonnás tengelysúlyra történt a burkolat megerősítése. A burkolat azonban 2014-re a kifáradás határára jutott, nyomvályús, felületi egyenetlenségek, mozaikos repedések nagy számban fordultak elő, a kátyúk száma folyamatosan növekedett, a teherbírása nem volt megfelelő.

A 11,5 tonnás burkolatmegerősítés Heves megyében érintette Dormánd, Besenyőtelek, Poroszló, Tiszafüred településeken az átmenő szakaszokat is. Az úton tíz műtárgy található, közülük a besenyőtelki időszakos vízfolyás feletti híd átépült, a többi felüljáró megújult. Az Eger-patak, a Szomorka-patak feletti felüljárókon, valamint a Holt Tisza-hídon hídszigetelést, pályaszerkezet cserét, hídszegély felújítást végeztek. Ezen kívül sóvédelemmel és új korlátokkal látták el a műtárgyakat. Az acélszerkezetű Tisza-híd só- és korrózióvédelmet, a burkolat pedig új kopóréteget kapott. A főúttal párhuzamosan több mint 4 km hosszan kerékpárutat is építünk, így a meglévő kerékpárúti szakaszok folyamatossá válnak. A Heves megyei szakaszon Poroszló belterületén megkezdődik a kerékpárút építése, valamint az Ökocentrumnál jelzőlámpás forgalomirányítás és sebességkorlátozás mellett folytatódnak a befejező munkálatok.

A Jász-Nagykun-Szolnok megyei 4,78 km hosszú szakaszon Tiszafüred bel- és külterületén a burkolat megerősítése mellett az Ady Endre utcai csomópont helyett biztonságos, gyors átvezetést lehetővé tévő körforgalmat alakítunk ki, felújítjuk az Örvényi úti és a 34. sz. főút-Igari út kereszteződésénél lévő jelzőlámparendszert, valamint 3 km hosszan kerékpárutat létesítünk.

Fazekas Sándor, földművelésügyi miniszter, a térség országgyűlési képviselője elmondta: „Tiszafüred legfontosabb megközelítési útvonala, mind Budapest, mind Eger, mind a Hortobágy felől a 33. sz. főút, ezért az út felújítása elengedhetetlenül fontos. A Tisza-tó, a Hortobágy gyorsan, kényelmesen megközelíthetővé válik a beruházás befejeztével. A 34. sz. főút felújítása is napirenden van, így továbbjavul a térség elérése az idegenforgalom szempontjából.”

Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője hozzátette: „A burkolatmarás 2015. március 19-től a Tisza hídtól Tiszafüred felé a külterületi szakaszon megkezdődött, ami április közepéig elkészül. Az aszfaltmaró gép naponta 800 métert halad, és 4 cm mélységig bontja fel a meglévő burkolatot. Az aszfaltépítési munkák külterületen április közepétől indulnak, és május első hetére befejeződnek. Tiszafüred belterületén április második felében indul az aszfaltburkolat marása, a visszaépítés júliusban várható, ezt követően padkaépítést és a befejező forgalomtechnika kialakítását végzi a vállalkozó. A kivitelezés ideje alatt a külterületi részeken 40 km/h-es, míg belterületen 30 km/h-es sebességkorlátozás lesz. Kérjük az autósokat, hogy óvatosan, ne megszokásból vezessenek.”

A fejlesztés nyár végére befejeződik. A kivitelezést a STRABAG Általános Építő Kft. nettó 5,96 milliárd forint értékben végzi, 85% uniós és 15% hazai forrás felhasználásával.

További információért kövesse a www.facebook.com/nifzrt oldalt.