Európai Uniós forrásból újulhat meg a Püspökladány – Debrecen vasútvonal
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kiírta a pályázatot a Püspökladány - Debrecen vasútvonalszakasz kivitelezéséhez szükséges Támogatási Kérelem Dokumentáció összeállítására vonatkozóan, mely a Kohéziós Alap támogatás elnyeréséhez szükséges.
A tervezői szerződés keretében feladat a Püspökladány– Debrecen vonalszakasz kivitelezéséhez szükséges, korábban elkészült engedélyezési, kiviteli tervek és tenderdokumentáció korszerűsítése és felülvizsgálata a Támogatási Kérelem Dokumentáció igényeinek megfelelően, a maximális EU támogatás biztosítása érdekében. Kiemelten döntő szempont a műszaki és gazdasági szempontok optimalizálása, az EU támogathatóság biztosítása érdekében
Az ajánlattételi határidő: 2013. április 18.
A felújítási munkálatok költségeit 85%-ban az Európai Unió Kohéziós Alapjából tervezi fedezni a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
A tervezett beruházás megvalósítása során megújul a felépítmény, az alépítmény megerősítésre kerül a 160 km/h emelt sebességű és a 225 kN tengelyterhelésű közlekedés bevezetése érdekében. A vágányhálózat mindenhol alkalmas lesz a forgalom igényeinek megfelelően az emelt sebességű közlekedésre.
Az állomások (Kaba, Hajdúszoboszló, Ebes) (pl. felvételi épület, állomás előtti tér, biztosító berendezés épülete) átépítésre kerülnek.
Az utasforgalmi helyeken korszerű 55 cm magas peronok létesülnek, melyek a vágányok szintbeni keresztezése nélkül lesznek megközelíthetők. Ennek elősegítésére gyalogos aluljárók fognak épülni, melyek akadálymentesítéséről liftek és rámpák fognak gondoskodni.
Az időjárás elleni védelem érdekében perontetők és lépcsőlefedések létesülnek.
Az állomásokon új elektronikus biztosítóberendezések létesülnek és megújulnak a távközlési berendezések és kábelnyomvonalak is. Az utasok megfelelő információhoz juttatása érdekében hangos és vizuális utastájékoztató berendezéseket telepítenek.
Az útátjárókban új sorompók lesznek elhelyezve, az emelt sebességű közlekedéshez szükséges kivitelben. Egyes nagyobb forgalmú átjárók helyett közúti alul- és felüljárók épülnek. A szükséges helyszíneken zajcsökkentő falak létesülnek.
A forrás rendelkezésre állása esetén a kivitelezéshez kapcsolódó előkészítési munkálatok 2015 év végén megkezdődhetnek.