Nagy ütemben halad a Kelenföld-Tárnok vasúti vonalszakasz felújítása

Éjszakai munkavégzés lesz a budafoki Duna utcai aluljárónál

A 26 km hosszú, uniós források segítségével megvalósuló vasúti vonalszakasz rekonstrukciója során átépítjük a kelenföldi, a tárnoki és a nagytétényi állomásokat, valamint az albertfalvai, budafoki, tétényligeti és Érd alsó megállóhelyeket. Budapest-Kelenföld – Tárnok között a meglevő vasúti pálya átépítése mellett, új második vágányt alakítunk ki. Átépítünk 12 db gyalogos aluljárót és 1 db gyalogos felüljárót, valamint 13 db közúti műtárgyat. 456 P+R parkolót alakítunk ki: Tétényliget, Tárnok, Martonvásár, Baracska, Pettend, Gárdony, Velence megállók és megállóhelyek mellett. A környezeti ártalmak csökkentése érdekében 45.000 m2 zajárnyékoló falat létesítünk, a merevebb, erősebb, vastagabb vasúti pályaszerkezet miatt kisebb rezgések keletkeznek majd. Az új pályaszerkezet révén a vonatok 160 km/h-s sebességgel is közlekedhetnek, csökkenő menetidő és dinamikusabb menetrend mellett.

A kivitelező DSE Konzorcium Budafokon 2013. március 4-6 között az éjjeli órákban a Duna utcai aluljárónál szádlemezek kihúzását végzi. Az éjszakai munkavégzés zajjal jár, ezért kérjük a lakók türelmét. A kivitelező a munkálatokat csak vágányzár mellett, éjszaka tudja elvégezni. Vágányzárat a nagy belföldi és nemzetközi személy és teherforgalmat bonyolító szakaszokon csak az éjszakai órákban lehet biztosítani. A Duna utcai aluljáró teljes szélességében várhatóan 2013. május 31-ig lesz lezárva.

A XI. kerületben a Herend utcai gyalogos új aluljáró ütemterv szerint 2013 májusában elkészül, az átkelőt így kora nyáron birtokba vehetik a gyalogosok és a kerékpárosok.

A projekt az Új Széchenyi Terv keretében a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) részeként valósul meg, a Kohéziós Alap (KA) társfinanszírozásával. A kivitelezés 2013. év végén fejeződik be, nettó összege 30,9 milliárd forint.