Megnyílik az első autópálya-határátkelő Magyarország és Románia között
Egyszerre készült el az M43 autópálya Makó – országhatár szakasza és a határ túloldalán az A1 Aradig tartó folytatása. Szombat délutántól a pályaszakaszok átadása után Budapesttől egészen Temesvárig autópályán lehet eljutni. A teljes M43 kiépítésével az M5 autópályától közel 60 perccel rövidebb menetidővel érhető el a határátkelő. Az e-matricás rendszerben az új szakasz 2015 végéig díjmentesen használható.
Az M43-as Szegedtől-Makóig tartó I. szakaszát 2011 tavaszán nyitották meg a közlekedők előtt, a II. szakasz építése Makó-Csanádpalota, országhatár között 2012 végén kezdődött. A szakaszon három csomópont és két pihenő épült. Az M43 gyorsforgalmi út új nyomvonala a Hódmezővásárhely–Makó vasútvonalat és a Mezőhegyes–Újszeged vasútvonalat keresztezi, itt vasúti felüljáróval oldották meg az átvezetést.
A kivitelezés során 18 híd épült, melyből kilenc az autópálya, nyolc a keresztező utak felett vezet át, és ide tartozik a kövegyi egyoldali komplex pihenő csomóponti hídja is. A felüljárók közül 3 vadátjáró, 2 öko kisállat átjáró. A nyomvonal 3 m körüli töltésmagasságon vezet, kivéve a vasútvonalak különszintű keresztezéseit, ahol a töltésmagasság eléri a 10 métert. A térség kedvezőtlen altalajviszonyai miatt komoly problémát jelentett a nagy mennyiségű csapadék esetén előálló belvíz. Az építkezés alatt 4,3 millió m3 földmunkát végzett a kivitelező, ebből csak a töltéstestbe az autópálya nyomvonalának teljes hosszában 2,5 millió köbméter töltésanyagot kellett beszállítania.
Az M43 autópálya új szakaszának átadásával a 43. sz. főút mellett lévő települések (Magyarcsanád, Nagylak, Apátfalva, Makó) mentesülnek az átmenő teherforgalom által okozott jelentős zaj- és légszennyezés alól.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából, a NIF Zrt. beruházásában 85% uniós és 15% hazai forrás felhasználásával megvalósuló fejlesztést a Duna Aszfalt Kft. végezte, a kivitelezés nettó értéke 46,49 milliárd forint volt.
Magyar idő szerint 12 órától az új gyorsforgalmi útszakasz a 3,5 tonnát meghaladó megengedett legnagyobb össztömegű tehergépjárművekre vonatkozó HU-GO elektronikus útdíjszedési rendszerben díjkötelessé válik.