2500 KG ROBBANÓANYAG ROBBANT A HAJMÁSKÉRI CSOMÓPONTNÁL
A 8. sz. főút hajmáskéri csomópontja évek óta kiemelten balesetveszélyes szakasznak számít. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában zajló kivitelezés során Hajmáskér-Sóly között fizikai elválasztással 2x2 forgalmi sávot, valamint különszintű csomópontot alakítunk ki. A munkálatok 2014 őszén befejeződnek, így mind a keresztező és a kanyarodó forgalom, mind a gyalogosok számára egyaránt biztonságossá válik a szakasz.
A csomópont építése 2013 május végén kezdődött. A nyár folyamán elbontották a félpályán a régi aszfaltot és a burkolat alapját. Jelenleg a bal pálya mellett folynak a befejező munkálatok: burkolati jelek festése, szalagkorlát, padka- és elválasztósáv építése, a közúti jelzőtáblák kihelyezése. Ez a 2,5 km szakasz május közepére elkészül, így várhatóan 2014. május 15-től a forgalmat átterelik a bal pályára és nekifognak a jobb pályarész kivitelezéséhez. A híd és a csomópont forgalmának bal oldalra történő átterelése várhatóan május végével megtörténik. Ezt követően az MK-8 Hajmáskér Konzorcium megkezdi a jobb oldalon is a munkálatokat.
A hajmáskéri csomópontban és a Hajmáskér felé vezető 8215. jelű úton az elmúlt időszakban elkészült az aszfalt kötőréteg. Jelenleg a sólyi bekötőút szélesítési és vízépítési munkálatai folynak. A 43 m hosszú, 2×1 forgalmi sávos különszintű gyalogos- és közúti felüljárón elkészült a pályalemez is, folyamatban van az elő- és háttöltés építése.
Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője a helyszínen elmondta: „A pénteki napon 324 m hosszan, közel 122 db robbantólyukat fúrtak a dolomit sziklatömbökbe. A kőzetlazító robbantás során 2500 kg robbanóanyagot használtak fel, melyek elhelyezését szombat reggeltől, több órán keresztül végezték. A robbantással egy 2-3 hétig tartó munkafolyamatot váltottunk ki. A robbantás megtervezése és kivitelezése során a rézsű felületét a terveknek megfelelő dőlésszögbe állítottuk be és így rögtön megkezdődhetnek a bevágási, támfal, valamint csatornaépítési munkálatok.”
A 8 sz. főút Hajmáskér-72. sz. csomópont közötti építésére szóló közbeszerzési kiírás nyertese az MK-8 Hajmáskér Konzorcium, a kivitelezés nettó 3,2 milliárd forint. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. 42 km hosszúságban korszerűsíti a 8. sz. főutat. A fejlesztés befejeztével 2016. II. félévére 2×2 sávos gyorsforgalmi úttá válik a Székesfehérvár-Herend közötti szakasz, biztonságos különszintű csomópontokkal, amelyen 110km/h sebességgel lehet majd közlekedni. A fejlesztés az Új Széchenyi Terv keretében a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) részeként uniós források segítségével valósul meg.