Megnyílt a forgalom előtt a Marcalit keletről elkerülő új útszakasz
A 8 km hosszan megvalósult beruházás tehermentesíti Marcali városát az átmenő forgalom alól. A Marcalit keletről, új nyomvonalon, 2x1 sávon megépült elkerülő utat 2014. december 29-től használhatják a közlekedők. A szakaszt Móring József Attila, a térség országgyűlési képviselője, dr. Sütő László Marcali polgármestere, és Neumayer Ágnes, a NIF Zrt. régióvezetője adták át a forgalomnak.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában zajló kivitelezési munkálatok 2012 év végén kezdődtek. A projekt keretében az elkerülő út elején és végén egy-egy „T” csomópontot, a Szent János patak felett egy hullámosított acélcső átereszt, a Balatonszentgyörgy-Somogyszob vasúti kereszteződésnél 2 db fénysorompóval biztosított átkelőt építettünk ki. A Boronkai úton egy körforgalmat létesítettünk, a balesetveszély csökkentése miatt közvilágítást is telepítettünk. Az útszakasz – illeszkedve a 68. számú főúthoz – 2×1 sávval épült ki, amelyen óránként 90 kilométeres sebességgel lehet majd haladni.
Móring József Attila a térség országgyűlési képviselője elmondta: „Az elkerülő út biztonságosabbá, tisztábbá, csendesebbé teszi Marcali városát. A Nyugat-Magyarország, illetve a Balaton irányából Dél-Somogyba, azon keresztül Horvátországba zúduló hatalmas teherautó forgalom jelentős terhet és veszélyt jelentett a marcaliak számára. Az elkerülő út élhetőbbé teszi a várost és hozzájárul az itteniek életminőségének javításához.”
Neumayer Ágnes, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. régióvezetője hozzátette: „A kivitelezés során a kivitelező átlagosan napi 50 munkagéppel és 80 emberrel dolgozott, 175.000 m3 földművet, 37.500 tonna aszfaltot, 31.000 m2 zúzott követ épített be, valamint 3400 cserjét és 300 fát telepített. Az elkerülő út megépítésével mérséklődnek a környezeti ártalmak, felszabadul Marcali az átlag 7000 jármű/nap áthaladó forgalom alól, melynek 30% nehézgépjármű. Az elkerülő út 85% uniós támogatás és 15% hazai forrás felhasználásával épült, a közbeszerzésen nyertes EuroAszfalt Kft. kivitelezésében, nettó 3,18 milliárd forintért.”