Átadták az újonnan épített és korszerűsített M0 autóút déli szektorának szakaszát

Az elmúlt években a személyszállítási és teherforgalmi igények növekedése, az új úthálózati elemek (M6 autópálya, M0 keleti szektor) megépülése miatt jelentősen megnőtt az M0 útgyűrű déli szektorának forgalma. Állandósultak a dugók,  a forgalom pedig nagyon érzékeny volt a balesetekre, mert a leállósávok hiánya nehezítette a mentést. A szakasz bővítése ezért elengedhetetlenné vált. Az Új Széchenyi Terv támogatásával négy ütemből megvalósuló beruházásból az M1 és M6 autópályák közötti szakaszt adták át a forgalomnak 2012. augusztus 23-án.

A 2012 júniusában indult korszerűsítés keretében megújult az M0 útgyűrű korábban már üzemelő, négy sáv széles, aszfalt burkolatú szakasza az M7-M6 autópályák között. A kivitelező C-M0 Konzorcium (vezetője: COLAS Hungária Zrt., tagja: COLAS Út Zrt.) elvégezte a meglévő aszfaltburkolat marását, javítását, 7 cm kötőréteget és erre 4 cm kopóréteget épített, zajvédő falakat állított. A 6,6 km hosszú régi szakasz felújítása mintegy nettó 3 milliárd forintos uniós forrásból valósult meg.
 
A felújítás mellett 4 új beton burkolatú sáv is épült nettó 10,9 milliárd forintból a COLAS-HUNGÁRIA Építőipari Kft. kivitelezésében. A korábban üzemelő 2×2, összesen 4 sáv korszerűsítésével és az újonnan megépített 4 beton burkolatú sáv kiépítésével lehetőség nyílik az M7-es és az M6-os autópályák között a 2×3 sáv + leállósávos közlekedésre.
 
A déli szektor további bővítése és korszerűsítése jelenleg is folyamatban van. Az M6 autópálya és az 51. sz. főút közötti szakaszon az új pálya a jelenlegi mellett, annak déli oldalán épül. A szakasz magában foglalja két Duna-híd megépítését is (Hárosi Dunaág-híd és Soroksári Dunaág-híd). Emellett az 51. sz. főút és az M5 autópálya közötti szakasznál új nyomvonalon épül az út, mely közvetlenül csatlakozik az M0 útgyűrű keleti szektorához, ezzel teljes gyűrűvé zárja majd az M0 e szakaszát.
 
Az ünnepélyes átadáson Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára elmondta: a beruházás jelentősége az ország átjárhatóságának javítása mellett leginkább abban áll, hogy a korábban túlzsúfolt és fokozottan balesetveszélyes szakasz tágasabbá és biztonságosabbá vált. A több sávnak és betonkorlátos fizikai elválasztásuknak köszönhetően érdemben csökkenhet a közúti tragédiák száma az M0 déli szakaszán.
 
A kivitelezési munkálatok befejezését követően a teljes déli szektor 2×3 sáv+leállósávos gyorsforgalmi úttá válik. 2013 második félévétől már biztonságosabban és kényelmesebben lehet utazni az ország legfontosabb tranzitútján, amely nemcsak a fővárosi és elővárosi lakosságnak kiemelt közlekedési szakasza, hanem komoly nemzetközi teherforgalmat is bonyolít.
 
A projekt az Új Széchenyi Terv részeként, az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) társfinanszírozásával valósul meg.