A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. reagálása a KSH 2012.07.16-án kiadott közleményére
"Az egyéb építmények építésére kötötteké 45,2 százalékkal nőtt a 2011. májusihoz viszonyítva. A növekedést a 2011. májusi alacsony bázis mellett a korábbi hónapokhoz hasonlóan kommunális beruházásokra, vasút- és útfelújításra kötött szerződések eredményezték". - http://www.ksh.hu/docs/hun/xftp/gyor/epi/epi21205.pdf
A vasút- és útfelújítások tárgyában megkötött szerződések mennyiségi növekedésének az egyik fő oka, hogy a NIF Zrt. a közlekedési támogatásokra vonatkozó uniós források lehívását tekintve a korábban tervezett ütemhez képest jóval előbbre tart, hiszen az összesen közel
2000 milliárd forintos keretből 1400 milliárd forint összegű fejlesztés már előkészítés vagy kivitelezés alatt áll.
A Közlekedési Operatív Program közel 2000 milliárd forintos keretéből közútra, gyorsforgalmi utakra és vasútépítésre használható források 63%-át már sikerült lekötni, ennek az eredményeként épült meg az M43-as autópálya Szeged és Makó közötti szakasza, valamint ennek keretében történek az M0-ás déli szektor bővítése.
Külön kiemelendő a helyzet a vasúti fejlesztések terén, hiszen az uniós források lekötése ezen a területen már 80%-on áll. A rendelkezésre álló 600 milliárd forintos keretből 470 milliárd forintra már van előkészített, vagy elindított, kivitelezés alatt lévő beruházás. Ebből a pénzből valósul meg a Tárnok és Székesfehérvár közötti vonalszakasz teljes felújítása, amelyet ebben az évben át is adunk.