A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közleménye a KSH 2012.11.19-én kiadott gyorstájékoztatójára
”2012 kilencedik havában mindkét építményfőcsoport termelése meghaladta az egy évvel korábbit. Ezen belül az épületek építése 4,2%-kal, az egyéb építményeké 9,4%-kal nőtt, utóbbi az út- és vasútépítési munkák mellett a speciális szaképítés ágazat egyéb építményeken végzett munkáinak köszönhető. Az épületek építésére kötött szerződések volumene a 2011. szeptemberihez viszonyítva 7,5%-kal csökkent, az egyéb építmények építésére kötötteké 10,5%-kal nőtt. A növekedés az útépítési munkákra, valamint a szennyvíz- és hulladékkezelési létesítményekre kötött szerződéseknek köszönhető.” – http://www.ksh.hu/docs/hun/xftp/gyor/epi/epi21209.pdf
A vasút- és útfelújítások tárgyában megkötött szerződések mennyiségi növekedésének az egyik fő oka, hogy a NIF Zrt. a közlekedési támogatásokra vonatkozó uniós források lehívását tekintve a korábban tervezett ütemhez képest jobban áll, hiszen az összesen közel 2000 milliárd forintos keretből 1400 milliárd forint összegű fejlesztés már előkészítés vagy kivitelezés alatt áll.
A Közlekedési Operatív Program közel 2000 milliárd forintos keretéből közútra, gyorsforgalmi utakra és vasútépítésre használható források 63%-át már sikerült lekötni. Így épült meg az M43-as autópálya Szeged és Makó közötti szakasza, valamint ennek keretében történt az M0-ás déli szektor bővítése. Befejeződött a 4. sz. főút Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei szakaszának korszerűsítése 26.4 km hosszan, decemberben többek között átadjuk a 76. sz. főút Zala megyei szakaszának főpályáját, valamint a 4. sz. főút debreceni elkerülőt, januárban a 47. sz. főút Mezőberény-Békéscsaba közti felújított szakaszát. Kivitelezés alatt van a 86. sz. főút Szombathely-Vát szakasza, folytatódik az M43-as építése Makótól az országhatárig.
A vasúti fejlesztések terén az uniós források lekötése már 80%-on áll. A rendelkezésre álló 600 milliárd forintos keretből 470 milliárd forintra már van előkészített, vagy elindított, kivitelezés alatt lévő beruházás. Ebből a pénzből valósult meg a Tárnok és Székesfehérvár közötti vonalszakasz teljes felújítása, amelyet decemberben átadunk. További kiemelt fejlesztés folyik többek között a Pilisvörösvár-Piliscsaba és a Piliscsaba-Esztergom, a Kelenföld-Tárnok, a Gyoma-Békéscsaba illetve a Szajol-Püspökladány vonalakon.