Tárnok – Székesfehérvár vonalszakasz átépítése

2012. május havi jelentés

Tárnok – Martonvásár állomásköz:
A
nyílt vonal teljes átépítése a 2011. 06. 18. – 2011. 08. 28. között
megtörtént. Az al- és felépítmény átépítését korszerű nagygépes
technológiával végezte el a kivitelező. A vonatok a felújított szakaszon
120 km/h sebességgel közlekednek.
 
Martonvásár állomás:
Az
új gyalogos aluljáró műszaki átadása lezajlott, a MÁV Zrt. az
utasforgalom számára megnyitotta. Így a peronok véglegesítése is
megtörtént, az ideiglenes átjárás megszüntethetővé vált. A liftek
hatósági bejárására június 5-én várható, ezt követően, a hatóság
engedélyével nyithatók meg.
A Vasút utca és buszforduló építési
engedélyét a Közlekedési Hatóságtól megkaptuk. Az építés az új burkolt
rakterület kialakításával megkezdődött, befejezése 2012 első félévére
várható. Az új P+R parkoló engedélye rendelkezésre áll, az építkezés
megkezdődött, befejezése 2012 félévére várható. Elkészült az új, 50
férőhelyes kerékpártároló. Az ideiglenes parkolót a felvételi épület
melletti területen, az új zajvédő fal mentén alakítottuk ki. Az állomás
épület előtt védőcső fektetési munkák zajlottak.
 
Martonvásár – Kápolnásnyék állomásköz:
A vonalszakasz teljesen átépült, a vonatok a felújított szakaszon 120 km/h sebességgel közlekednek.
 
Kápolnásnyék állomás:
Elkészült
a vágányhálózat átépítése, a vonatok az új vágányokon, az új
magasperonok mellett állnak meg. Az új közúti aluljáró elkészült, a
gyalogos forgalom számára május 2-tól nyitva áll. A liftek hatósági
engedélye megérkezett, azokat a MÁV üzembe helyezte. Az aluljáró közúti
forgalom számára történő megnyitására egy szakhatósági engedély
megérkeztét követően van mód. Az új felvételi épület elkészült, a
jegypénztár május 4-től már itt üzemel. Elkészült az új P+R parkoló és
buszforduló. Megtörtént a Fő utca Ercsi útig tartó, mintegy 600 m-es
szakaszának burkolat felújítása, a Szt. Gellért téri szakasz átépítése. A
burkolatfelújítás jelentősen javította a településrész közlekedését. Az
új aluljáró megnyitásával lehetőség volt a peronok és a zajvédő falak
véglegesítésére. Az állomás teljes körű átadása 2012. I félév végére
várható.
 
Kápolnásnyék – Gárdony állomásköz:
Velence és Velencefürdő megállóhelyeken az épületeket átadtuk az üzemeltető MÁV Zrt. részére.
 
Velencefürdő
megállóhelyen elkészült az új gyalogos aluljáró, megnyitása megtörtént.
A liftek hatósági használatba vételi engedélye megérkezett, megnyitásuk
június 13-tól várható. Elkészült a gitáros emlékhelynél található
gyalogos aluljáró, a műszaki átadás lezárultát követően a gyalogos
forgalom számára megnyitottuk, ezzel együtt a közelben található
szintbeli átjárót megszüntettük. A megállóhely környezetében a zajvédő
falak utómunkái folynak.
 
Velence megállóhely új gyalogos
átvezetése elkészült, a műszaki átadás júniusban megkezdődik. A
megállóhely meglévő aluljáróján a peronlépcső felújítása befejeződött.
 
Kápolnásnyéken
a Vörösmarty utcai aluljáró építése szintén elkészült, kisebb befejező
munkálatok után a műszaki átadás itt is megkezdődik júniusban.
 
Velence
új közúti aluljáró szerkezetépítése elkészült. A kapcsolódó
körforgalmak burkolatai, járdái elkészültek, befejező munkálatok vannak
hátra. Megtörtént a Szabolcsi úton az új buszmegállók, kapubehajtók
kialakítása. Az aluljáró átadása június-július hónapokban várható.
 
A Kápolnásnyék – Dinnyés állomásközben a 2010. decemberi menetrendváltást követően a vonatok 120 km/h sebességgel közlekednek.
 
 
Gárdony állomás:
Az
új gyalogos aluljáró elkészült, az illetékes hatóságok részéről a
forgalomba helyezés lezárult. Az aluljárót a gyalogosok a peron és a
tópart megközelítésére is igénybe vehetik. Üzemelnek a peronokra vezető
liftek.
Az állomás felújítása elkészült, a műszaki átadás május 30-án megkezdődött.
 
Gárdony – Ó-Dinnyés állomásköz:
Agárd
megállóhelyen a meglévő gyalogos aluljáró felújítása, átalakítása
liftes aluljáróvá elkészült, az illetékes szervezetek részéről a
forgalomba helyezés megtörtént. A liftek üzembe helyezésére június
13-tól kerülhet sor. A megállóhely és környezete felújítása elkészült.
Felhívjuk az utazóközönség figyelmét, hogy a peron megközelítése a
Kemping utcai útátjáró felől – a hatóság döntése értelmében – tilos, és
balesetveszélyes! Kérjük, használják a szabályos, biztonságos 
megközelítési lehetőségeket az aluljáró, vagy a Strand utca felől.
 
Elkészült
Dinnyés megállóhelyen az új gyalogos aluljáró, a műszaki átadása
április elején megtörtént. Ezt követően a peronok végleges burkolata
elkészült, a vágányok ideiglenes szintbeli keresztezése megszűnt.
Elkészült a megállóhelyre vezető út, kerékpárút, járda és buszforduló. A
megállóhelynél P+R és B+R parkoló is épült.
Az állomásközben a labirintkorlátos gyalogos átjárók nagy részének átépítése, rámpás kialakítása megtörtént.
 
Ódinnyés forgalmi kitérő:
A volt állomás megszüntetése, átalakítása forgalmi kitérővé befejeződött. A műszaki átadás május 30-án megkezdődött.
 
Ódinnyés – Székesfehérvár szakasz:
Elkezdődött
az állomásköz vágányainak átépítése. Jelenleg a jobb vágány átépítése
folyik, a nagygépes vágánybontást követően az alépítmény megerősítése
megtörtént, a vágány fektetése, szabályozása, új felsővezeték telepítése
van folyamatban. A felépítmény (vasbeton aljak, sínek) építése részben
nagygépes technológiával történik. A március 10 – június 16 közötti
időszakban vágányzári menetrend lesz érvényben.
Befejeződött a
Velencei-tó lefolyását biztosító Kajtor-csatorna műtárgyának átépítése. A
munkák során a régi felszerkezetet elbontották, a jelenlegi hídfők
mögött új cölöpözés, cölöpösszefogó gerendák és hídfők épültek. Az új
pályalemez tartóbetétes vasbeton lemez szerkezetű. A vízfolyás jellege,
és a terület szigorú védettsége miatt – a Kajtor-csatorna a Dinnyési
Fertő része – a régi hídfők a helyükön maradtak.
A Takarodó úti gyalogos felüljáró felújítása elkészült, a műszaki átadás 2011 decemberében megtörtént.
 
Mellékvonal, Pusztaszabolcs – Székesfehérvár szakasz:
A
mellékvonal felújítási munkái befejeződtek. Ezek keretében megújult a
pálya, az útátjárók és a biztosító berendezés. Zichyújfalu állomás 4
vágánya átépült, az utasok részére új peront építettünk. A 2011. nyári
menetrend kezdetétől a pályasebesség 80 km/h. A kiépítés lehetővé teszi a
pályasebesség felemelését 100 km/h-ra, valamint a tengelyterhelés
növelését 225 kN-ra. A szükséges eljárást a Nemzeti Közlekedési
Hatóságnál elindítottuk.
 
Börgönd – Szabadbattyán szakasz:
A
pálya felújítása a felsőágyazat cseréjével, vízelvezetés és az
útátjárók kiépítésével befejeződött. Elkészült a távközlési rendszer.
2010.
augusztus 24-én újra megindult a közlekedés az 1991. április 15-e óta
szüneteltetett vasútvonalon. A tehervonatok a felújított vonal
segítségével elkerülhetik Székesfehérvár állomást.
A 30-as fővonal vágányzárai miatt a nyári menetrendben egyes balatoni vonatok Szabadbattyán felé közlekednek.
Kérjük
a keresztező közutakon közlekedőket (különösen a nagy forgalmú 63.
számú főúton), fokozott figyelemmel közelítsék meg a vasúti átjárókat.
 
A
teljes projekt készültsége kb. 87 %-os. A Tárnok – Ódinnyés
vonalszakaszon a vonatok 120 km/h sebességgel közlekednek, kivéve
Kápolnásnyék állomást, ahol a sebesség 80 km/h. Ennek köszönhetően
jelentősen csökkentek a késések a Budapest – Székesfehérvár vonalon.